Publication: การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาจีนโดยใช้กิจกรรมบูรณาการตามทฤษฎีพหุปัญญาของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเทศบาล 1 ศรีเกิด อำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2017
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
วารสารจีนวิทยา
汉学研究
Journal of Sinology
汉学研究
Journal of Sinology
Volume
11
Issue
Edition
Start Page
218
End Page
238
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
การพัฒนาผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาจีนโดยใช้กิจกรรมบูรณาการตามทฤษฎีพหุปัญญาของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเทศบาล 1 ศรีเกิด อำเภอเมือง จังหวัดเชียงราย
Alternative Title(s)
The Development of Learning Chinese Vocabulary Achievement by Integrating to the Theory of Multiple Intelligences for Grade 1 at Srikird Municipality School 1
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาผลการใช้กิจกรรมบูรณาการตามทฤษฎีพหุปัญญา ในการพัฒนาการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาจีนของนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1 โรงเรียนเทศบาล ๑ ศรีเกิด จังหวัดเชียงราย กลุ่มทดลองที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือ นักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 1/3 จำนวน 32 คน ใช้แบบสังเกตพฤติกรรมผู้เรียนตามทฤษฎีพหุปัญญา แผนการจัดการเรียนรู้การพัฒนาการจัดการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาจีนโดยบูรณาการตามทฤษฎีพหุปัญญา และแบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาจีนตามทฤษฎีพหุปัญญาเป็นเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้ และใช้โปรแกรมทางสถิติในการวิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนาและทดสอบสมมุติฐานโดยการใช้ t-test ซึ่งกำหนดระดับนัยยะสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ผลการวิจัยพบว่า การเรียนรู้คำศัพท์ภาษาจีนโดยใช้กิจกรรมบูรณาการตามทฤษฎีพหุปัญญานักเรียนมีผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนร้อยละ 89.06, 91.25 และ 80.00 สูงกว่าร้อยละ 70 จึงมีผลต่อการเรียนรู้คำศัพท์ภาษาจีนที่ระดับนัยยะสำคัญทางสถิติที่ .05
This research study is the results of integrating to the theory of multiple intelligences for grade 1 students at Srikird Municipality School 1. The samples of this study are the 32 students in grade 1/3. The research instruments are the learning plan integrated theory of Multiple Intelligences, the learning achievement test and the behavior observing theory of Multiple Intelligences. The data was analyzed by using descriptive statistics and t-test. Research findings were as followed; 1) 89.06, 91.25 and 80.00 percentages resulted in the achievement of learning Chinese vocabulary by integrating to the theory of multiple intelligences of grade 1 students. 2) The student's achievement was increased after integrating to the theory of multiple intelligences in significant at 0.05 levels.
This research study is the results of integrating to the theory of multiple intelligences for grade 1 students at Srikird Municipality School 1. The samples of this study are the 32 students in grade 1/3. The research instruments are the learning plan integrated theory of Multiple Intelligences, the learning achievement test and the behavior observing theory of Multiple Intelligences. The data was analyzed by using descriptive statistics and t-test. Research findings were as followed; 1) 89.06, 91.25 and 80.00 percentages resulted in the achievement of learning Chinese vocabulary by integrating to the theory of multiple intelligences of grade 1 students. 2) The student's achievement was increased after integrating to the theory of multiple intelligences in significant at 0.05 levels.