Publication: มุมมองของผู้สอนชาวจีนที่มีต่อปัญหาทางด้านการเรียนภาษาจีนทั้ง 4 ทักษะของผู้เรียนชาวไทยและวิธีการแก้ไขปัญหา กรณีศึกษา นักศึกษาสาขาวิชาจีนศึกษา มหาวิทยาลัยอีสเทิร์นเอเชีย
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2019
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
วารสารวิชาการมหาวิทยาลัยอีสเทิร์นเอเชีย ฉบับสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์
EAU Heritage Journal Social Science and Humanities
EAU Heritage Journal Social Science and Humanities
Volume
9
Issue
2
Edition
Start Page
19
End Page
25
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
มุมมองของผู้สอนชาวจีนที่มีต่อปัญหาทางด้านการเรียนภาษาจีนทั้ง 4 ทักษะของผู้เรียนชาวไทยและวิธีการแก้ไขปัญหา กรณีศึกษา นักศึกษาสาขาวิชาจีนศึกษา มหาวิทยาลัยอีสเทิร์นเอเชีย
Alternative Title(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่ออธิบายปัญหาที่พบในการเรียนภาษาจีนของผู้เรียนชาวไทยในมุมมองของผู้สอนที่เป็นเจ้าของภาษา จากประสบการณ์การสอนภาษาจีนให้แก่ผู้เรียนชาวไทย โดยมีกรณีศึกษาคือ นักศึกษาสาขาวิชาจีนศึกษา มหาวิทยาลัยอีสเทิร์นเอเชีย ซึ่งอาศัยจากการวิเคราะห์ปัญหาการเรียนภาษาจีนของนักศึกษา ด้านทักษะการฟัง การพูด การอ่าน และการเขียน ทั้ง ๔ ด้านมาสรุปรวบรวมและวิเคราะห์ปัญหา พร้อมทั้งนำเสนอวิธีแก้ไขที่เหมาะสมในการจัดการเรียนการสอนทั้งในชั้นเรียนและนอกชั้นเรียน เพื่อให้เป็นแนวทางในการพัฒนาทักษะการเรียนภาษาจีนของนักศึกษา และส่งเสริมวิธีการจัดการเรียนการสอนของอาจารย์ ในการพัฒนาทักษะทั้ง 4 ด้านของการการสอนภาษาจีน เพื่อเป็นแนวทางที่เหมาะสมสำหรับการจัดเรียนการสอนต่อไป
The purpose of this academic article, a case study of teaching Chinese to Thai students, is to describe Chinese language learning problems of Thai students. This analysis is from the native teacher’s perspective after examining the listening, speaking, reading and writing skills of Thai students who are majoring in Chinese studies in Eastern Asia University. It was found that all skills are not developed as effectively as expected. Therefore, gathering relevant information and the right problems for analysis is important in order to reach the solution of those educational problems.
The purpose of this academic article, a case study of teaching Chinese to Thai students, is to describe Chinese language learning problems of Thai students. This analysis is from the native teacher’s perspective after examining the listening, speaking, reading and writing skills of Thai students who are majoring in Chinese studies in Eastern Asia University. It was found that all skills are not developed as effectively as expected. Therefore, gathering relevant information and the right problems for analysis is important in order to reach the solution of those educational problems.