Publication: Thai Students’ Perceptions towards Self-Study and the Use of a Self-Access Language Learning Center
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2017
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
en
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
2821-9652
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Connexion: Journal of Humanities and Social Sciences
Volume
6
Issue
1
Edition
Start Page
243
End Page
268
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
Thai Students’ Perceptions towards Self-Study and the Use of a Self-Access Language Learning Center
Alternative Title(s)
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
The purpose of this research was to investigate Mae Fah Luang University (MFU) students’ perceptions towards self-study and the use of the Self-Access Language Learning Center (SALLC). The main research questions include: 1) what are students’ attitudes towards the use of SALLC at MFU, and 2) what are the factors that promote students’ use of the SALLC? This study adopted a mixed-method approach which employed two research instruments: a questionnaire and semi-structured interviews. Using convenience sampling, the questionnaire respondents consisted of 215 students who used the services at SALLC. Purposive sampling was employed to select eight respondents to participate in the group interviews. The key findings of this study can be summarized into two main aspects related to the primary research questions. Firstly, using the SALLC services led to participants’ positive attitudes towards English learning in terms of cognitive, affective, and behavioral aspects. Most students had positive attitudes towards the services offered at the SALLC, which included facilities, consultation, coaching, foreign language activities, and self-study materials. Secondly, factors indicated as those that attracted students to use the center were the positive environment and pleasant surroundings.
งานวิจัยนี้มุ่งส ารวจความคิดเห็นและทัศนคติของนักศึกษามหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวงต่อการเรียนรู้ด้วยตนเองและประสบการณ์การใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองโดยมีค าถามงานวิจัยดังนี้(1)นักศึกษามีทัศนคติอย่างไรต่อการใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองของมหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง(2)มีปัจจัยอะไรบ้างที่ส่งเสริมให้นักศึกษาไปใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองงานวิจัยนี้เก็บข้อมูลทั้งในเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพจากการคัดเลือกลุ่มตัวอย่างแบบตามความสะดวกและแบบเจาะจงตามล าดับได้ผู้เข้าร่วมงานวิจัยแบ่งเป็นนักศึกษาผู้ตอบแบบสอบถามจ านวน215คนและนักศึกษาร่วมการสัมภาษณ์กลุ่มจ านวน8คนผลการศึกษาที่พบส าคัญ2ประการคือการใช้บริการของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองน าไปสู่ทัศนคติที่ดีต่อการเรียนภาษาอังกฤษและนักศึกษาส่วนใหญ่มีทัศนคติที่เป็นบวกต่อการใช้บริการต่างๆของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองประการที่สองนอกจากการให้บริการของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองที่เป็นปัจจัยในการส่งเสริมให้นักศึกษาเข้าใช้แล้วยังพบว่ามีปัจจัยอื่นเช่นสิ่งแวดล้อมและสภาพแวดล้อมที่ส่งเสริมการเรียนรู้ของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเอง
งานวิจัยนี้มุ่งส ารวจความคิดเห็นและทัศนคติของนักศึกษามหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวงต่อการเรียนรู้ด้วยตนเองและประสบการณ์การใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองโดยมีค าถามงานวิจัยดังนี้(1)นักศึกษามีทัศนคติอย่างไรต่อการใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองของมหาวิทยาลัยแม่ฟ้าหลวง(2)มีปัจจัยอะไรบ้างที่ส่งเสริมให้นักศึกษาไปใช้ศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองงานวิจัยนี้เก็บข้อมูลทั้งในเชิงปริมาณและเชิงคุณภาพจากการคัดเลือกลุ่มตัวอย่างแบบตามความสะดวกและแบบเจาะจงตามล าดับได้ผู้เข้าร่วมงานวิจัยแบ่งเป็นนักศึกษาผู้ตอบแบบสอบถามจ านวน215คนและนักศึกษาร่วมการสัมภาษณ์กลุ่มจ านวน8คนผลการศึกษาที่พบส าคัญ2ประการคือการใช้บริการของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองน าไปสู่ทัศนคติที่ดีต่อการเรียนภาษาอังกฤษและนักศึกษาส่วนใหญ่มีทัศนคติที่เป็นบวกต่อการใช้บริการต่างๆของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองประการที่สองนอกจากการให้บริการของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเองที่เป็นปัจจัยในการส่งเสริมให้นักศึกษาเข้าใช้แล้วยังพบว่ามีปัจจัยอื่นเช่นสิ่งแวดล้อมและสภาพแวดล้อมที่ส่งเสริมการเรียนรู้ของศูนย์การเรียนรู้ภาษาด้วยตนเอง