Publication: การพัฒนาแอปพลิเคชันบทเรียนวิชาภาษาอังกฤษระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่2
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2021
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
2697-5211
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Lawarath Social e-Journal
Volume
3
Issue
2
Edition
Start Page
31
End Page
46
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
การพัฒนาแอปพลิเคชันบทเรียนวิชาภาษาอังกฤษระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่2
Alternative Title(s)
Development of Application for English Lesson for Grade 8 students
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์คือ1) เพื่อพัฒนาแอปพลิเคชันบทเรียนวิชาภาษาอังกฤษระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่2 ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์80/80 2) เพื่อเปรียบเทียบคะแนนก่อนและหลังเรียนด้วยแอปพลิเคชันบทเรียนฯ3) เพื่อศึกษาความพึงพอใจของผู้เรียนที่มีต่อแอปพลิเคชันบทเรียนฯกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่2 ในภาคเรียนที่2 ปีการศึกษา2561 ที่สนใจเข้าร่วมโครงการ2 ห้องเรียนจ านวน49 คนสุ่มตัวอย่างแบบกลุ่ม(Cluster sampling) แยกเป็นห้องเรียนที่เป็นนักเรียนผลการเรียนอยู่ในเกณฑ์ดี1 ห้องเรียนจ านวน22 คนกับห้องเรียนที่เป็นนักเรียนผลการเรียนอยู่ในเกณฑ์อ่อนและปานกลาง1 ห้องเรียนจ านวน27 คนเครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยได้แก่1) แอปพลิเคชันบทเรียนฯ2)แบบทดสอบก่อนเรียน-หลังเรียน3) แบบประเมินคุณภาพแอปพลิเคชันบทเรียนฯและ4) แบบศึกษาความพึงพอใจสถิติวิเคราะห์ข้อมูลคือค่าร้อยละค่าเฉลี่ยค่าความเบี่ยงเบนมาตรฐานการทดสอบประสิทธิภาพ(E1/ E2) และt-test ผลการวิจัยพบว่า1) แอปพลิเคชันบทเรียนวิชาภาษาอังกฤษระดับชั้นมัธยมศึกษาปีที่2 กลุ่มนักเรียนผลการเรียนดีมีประสิทธิภาพเท่ากับ85.38/84.94 และกลุ่มนักเรียนผลการเรียนอ่อนและปานกลางเท่ากับ82.54/80.56 เป็นไปตามเกณฑ์ที่ก าหนด2) คะแนนทดสอบหลังเรียนด้วยแอปพลิเคชันบทเรียนฯทั้ง2 กลุ่ม(กลุ่มนักเรียนผลการเรียนดีกับกลุ่มนักเรียนผลการเรียนอ่อนและปานกลาง) สูงกว่าก่อนเรียนอย่างมีนัยส าคัญทางสถิติที่ระดับ.01 และ 3) ความพึงพอใจของผู้เรียนหลังเรียนด้วยแอปพลิเคชันบทเรียนฯมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากที่สุด
The purposes of the research were 1) to develop application for English lessons of grade 8 students by using the project format effectively according to criteria (80/80) 2) to compare the learning achievement before and after using application for English lesson 3) to examine satisfaction of the grade 8 students influence on application for English lessons. The sample of the research were 49 students studying in grade 8 in the second semester academic year 2018 from 2 classrooms by cluster sampling, 22 students with high level of academic performance and 27 students with moderate and weak levels. The research instruments consisted of 1) application for English lesson 2) pre and post achievement tests 3) application for English lesson quality evaluation form 4) satisfaction questionnaire. Statistic in the research used percentage, the average value, standard deviation, developmental testing (E1/E2) and t-test dependent. The research results were as follows : 1 ) the group of students with high level of academic performance has efficiency E1 = 85.38 E2 = 84.94 and the group with moderate and weak levels has efficiency E1 = 82.54 E2 = 80.56 according to set criteria 2) comparing learning achievement found that both groups of student using application for English lessons, post-test higher than pre-test different significance at the .01 level 3) the satisfaction of students toward using application for English lesson are satisfied at the highest level.
The purposes of the research were 1) to develop application for English lessons of grade 8 students by using the project format effectively according to criteria (80/80) 2) to compare the learning achievement before and after using application for English lesson 3) to examine satisfaction of the grade 8 students influence on application for English lessons. The sample of the research were 49 students studying in grade 8 in the second semester academic year 2018 from 2 classrooms by cluster sampling, 22 students with high level of academic performance and 27 students with moderate and weak levels. The research instruments consisted of 1) application for English lesson 2) pre and post achievement tests 3) application for English lesson quality evaluation form 4) satisfaction questionnaire. Statistic in the research used percentage, the average value, standard deviation, developmental testing (E1/E2) and t-test dependent. The research results were as follows : 1 ) the group of students with high level of academic performance has efficiency E1 = 85.38 E2 = 84.94 and the group with moderate and weak levels has efficiency E1 = 82.54 E2 = 80.56 according to set criteria 2) comparing learning achievement found that both groups of student using application for English lessons, post-test higher than pre-test different significance at the .01 level 3) the satisfaction of students toward using application for English lesson are satisfied at the highest level.