Publication: 中高级泰国学习者汉语复合趋向补语的习得考察
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2014
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
cn
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
中國學研究期刊
Chinese Studies Journal
วารสารจีนศึกษา
Chinese Studies Journal
วารสารจีนศึกษา
Volume
7
Issue
2
Edition
Start Page
187
End Page
203
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
中高级泰国学习者汉语复合趋向补语的习得考察
Alternative Title(s)
The Acquisition Reserch of Chinese Compound Directional Complementby Thailand Senior Learners
การศึกษาการใช้ส่วนเสริมบอกทิศทางซ้อนในภาษาจีนของผู้เรียนใทยในระดับกลางและสูง
การศึกษาการใช้ส่วนเสริมบอกทิศทางซ้อนในภาษาจีนของผู้เรียนใทยในระดับกลางและสูง
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
本文通过调查表的方式,试图了解泰国中高级学习者在现代汉语的复合趋向补语方面的习得情况,指出了泰国学习者的偏误类型与原因,提出了具体的教学策略。
The paper explores the acquisition of compound directional complement by Thailand senior learners through the questionnaire,indicates Thailand learner’s error types and reasons,and puts forward some teaching strategies.
บทความฉบับนี้ใช้การทำแบบสอบถาม เพื่อทดสอบความเข้าใจเรื่องส่วนเสริมบอกทิศทางซ้อนของผู้เรียนไทยในระดับกลางและสูง โดยจะชี้ให้เห็นถึงสาเหตุและประเภทของความผิดพลาดในการใช้ พร้อมทั้งเสนอกลยุทธ์การเรียนการสอนเพื่อแก้ปัญหาข้อผิดพลาดเหล่านี้อย่างเป็นรูปธรรม
The paper explores the acquisition of compound directional complement by Thailand senior learners through the questionnaire,indicates Thailand learner’s error types and reasons,and puts forward some teaching strategies.
บทความฉบับนี้ใช้การทำแบบสอบถาม เพื่อทดสอบความเข้าใจเรื่องส่วนเสริมบอกทิศทางซ้อนของผู้เรียนไทยในระดับกลางและสูง โดยจะชี้ให้เห็นถึงสาเหตุและประเภทของความผิดพลาดในการใช้ พร้อมทั้งเสนอกลยุทธ์การเรียนการสอนเพื่อแก้ปัญหาข้อผิดพลาดเหล่านี้อย่างเป็นรูปธรรม