Publication: ประเทศไทยกับความท้าทายในการใช้เทคโนโลยีเพื่อการศึกษาในการเรียนการสอนภาษาจีนออนไลน์
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2022
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
วารสารวิเทศศึกษา
Journal of International Studies
Journal of International Studies
Volume
12
Issue
2
Edition
Start Page
129
End Page
158
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
ประเทศไทยกับความท้าทายในการใช้เทคโนโลยีเพื่อการศึกษาในการเรียนการสอนภาษาจีนออนไลน์
Alternative Title(s)
Thailand and the Challenge of Using Educational Technology for Online Chinese Teaching
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
การเรียนการสอนภาษาจีนของประเทศไทยในเชิงปริมาณมีจำนวนผู้เรียนภาษาจีนเพิ่มขึ้นอย่างรวดเร็ว แต่ในเชิงคุณภาพยังพบปัญหาด้านต่าง ๆ มากมาย ในปัจจุบัน ทางภาครัฐมีนโยบายส่งเสริมการใช้เทคโนโลยีเพื่อการศึกษาและมีการใช้เทคโนโลยีเพื่อการศึกษาภาษาจีนอย่างกว้างขวาง แต่เมื่อพิจารณาเนื้อหาบทเรียนส่วนใหญ่พบว่า บทเรียนออนไลน์ที่ออกแบบมาเพื่อผู้เรียนชาวไทยโดยเฉพาะยังมีน้อย นอกจากนี้ การอธิบายเนื้อหายังยากต่อการเรียนรู้ด้วยตนเอง บทความนี้จึงมุ่งนำเสนอการศึกษาการใช้เทคโนโลยีเพื่อการศึกษาในการเรียนการสอนภาษาจีนออนไลน์ของประเทศไทย เพื่อเป็นข้อมูลพื้นฐานในการพัฒนาและผลิตสื่อการเรียนการสอนภาษาจีนออนไลน์ที่มีคุณภาพต่อไป
Teaching Chinese in Thailand, quantitatively, the number of Chinese language learners is rapidly increasing, however in terms of quality, there are still many problems. At present, the government has a policy to promote the use of educational technology for studying Chinese online widely, but when considering most of the lesson content, it was found that there are few online lessons specifically designed for Thai learners. In addition, the content explanation is quite difficult for Thai learners to self-study. This article aims to present the study of the use of educational Teaching Chinese in Thailand, quantitatively, the number of Chinese language learners is rapidly increasing, however in terms of quality, there are still many problems. At present, the government has a policy to promote the use of educational technology for studying Chinese online widely, but when considering most of the lesson content, it was found that there are few online lessons specifically designed for Thai learners. In addition, the content explanation is quite difficult for Thai learners to self-study. This article aims to present the study of the use of educational materials.
Teaching Chinese in Thailand, quantitatively, the number of Chinese language learners is rapidly increasing, however in terms of quality, there are still many problems. At present, the government has a policy to promote the use of educational technology for studying Chinese online widely, but when considering most of the lesson content, it was found that there are few online lessons specifically designed for Thai learners. In addition, the content explanation is quite difficult for Thai learners to self-study. This article aims to present the study of the use of educational Teaching Chinese in Thailand, quantitatively, the number of Chinese language learners is rapidly increasing, however in terms of quality, there are still many problems. At present, the government has a policy to promote the use of educational technology for studying Chinese online widely, but when considering most of the lesson content, it was found that there are few online lessons specifically designed for Thai learners. In addition, the content explanation is quite difficult for Thai learners to self-study. This article aims to present the study of the use of educational materials.