Publication: การสื่อความด้วยคำพูดในองค์การ: การรับรู้และเงื่อนไขของการเรียนรู้
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
ภาษาและภาษาศาสตร์
Language and Linguistics
Language and Linguistics
Volume
24
Issue
2
Edition
Start Page
17
End Page
35
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
การสื่อความด้วยคำพูดในองค์การ: การรับรู้และเงื่อนไขของการเรียนรู้
Alternative Title(s)
Verbal Communication in Organization Perception and Conditions of Learning
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
การรับรู้และเงื่อนไขของการเรียนรู้มีบทบาทสําคัญในการตีความหมายของคําพูด น้ำเสียงและปฏิกิริยาท่าทางของผู้สื่อความหมายที่ผู้รับสารตีความได้นั้นจะมีอิทธิพลต่อพฤติกรรมของบุคคลผู้นั้น การเข้าใจในอิทธิพลของกระบวนการรับรู้และเงื่อนไขของการเรียนรู้จะช่วยให้ผู้สื่อสารสามารถปรับปรุงการสื่อความของตนได้อย่างมีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้นและสร้างแรงบันดาลใจให้ผู้รับสารมีพฤติกรรมในการทํางานที่ถูกต้องเหมาะสมได้ด้วย
Perception and conditions of learning play an important role in interpreting sender's utterances, tone of voice and nonverbal reaction. The receiver's interpretation will influence his/her behavior. Knowing the influence of perception process and conditions of learning will help the sender improve his/her communication more effectively and could inspire the receiver to behave in an appropriate way.
Perception and conditions of learning play an important role in interpreting sender's utterances, tone of voice and nonverbal reaction. The receiver's interpretation will influence his/her behavior. Knowing the influence of perception process and conditions of learning will help the sender improve his/her communication more effectively and could inspire the receiver to behave in an appropriate way.