Publication: David Copperfield and the Bildungsroman: Their Contribution to Charles Dickens’s Reputation
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2015
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
en
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
0859-9920
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Manusya, Journal of Humanities
Volume
18
Issue
1
Edition
Start Page
58
End Page
72
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
David Copperfield and the Bildungsroman: Their Contribution to Charles Dickens’s Reputation
Alternative Title(s)
เดวิด คอปเปอร์ฟีลด์และวรรณกรรมพัฒนาการตัวละครในการสร้างชื่อเสียงให้กับชาร์ลส์ ดิกเกนส์
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
This paper aims to analyze the ways in which Charles Dickens employed the literary genre of the Bildungsroman to depict his protagonist’s life. David Copperfield successfully enhanced Dickens’s reputation and provided a new perspective for readers of Bildungs novels. There are several features such as illustrations, a first-person narrative, heroism and his association with other characters that make this different from other novels in this genre and these literary devices center upon his search for a true identity and his career. These features enliven Dickens’s novel and contributed to its favourable reception of this novel and they also indicate Dickens’s ability to blend forms and cultivate his reputation in this novel.
บทความนี้มุ่งวิเคราะห์รูปแบบทางวรรณกรรมของพัฒนาการของตัวละครที่ชื่อชาร์ลส์ ดิกแกนส์นำมาใช้เพื่อนำเสนอพัฒนาการของตัวละครเอก นวนิยายเรื่องเดวิด คอปเปอร์ได้สร้างชื่อเสียงให้กับดิกเกนส์และได้สร้างมุมมองใหม่สำหรับผู้อ่านนวนิยายแนวพัฒนาการตัวละคร โดยมีรูปแบบในการนำเสนอผ่านภาพวาดประกอบ การเล่าเรื่องผ่านบุรุษที่หนึ่งเรื่องราวของวีรบุรุษ และการใช้ชีวิตร่วมกับตัวละครอื่นเพื่อทำให้เนื้อเรื่องมีความแตกต่างจากนวนิยายเรื่องอื่นในแนวเดียวกัน และเครื่องมือทางวรรณคดีเหล่านี้มุ่งไปที่การค้นหาตัวตนและอาชีพของตัวละคร รูปแบบเหล่านี้ช่วยฟื้นชื่อเสียงการยอมรับนวนิยายของดิกเกนส์อีกครั้งโดยชี้ให้เห็นความสามารถของดิกเกนส์ในการผสานรูปแบบเหล่านั้นเพื่อช่วยให้ชื่อเสียงของเขาคงอยู่
บทความนี้มุ่งวิเคราะห์รูปแบบทางวรรณกรรมของพัฒนาการของตัวละครที่ชื่อชาร์ลส์ ดิกแกนส์นำมาใช้เพื่อนำเสนอพัฒนาการของตัวละครเอก นวนิยายเรื่องเดวิด คอปเปอร์ได้สร้างชื่อเสียงให้กับดิกเกนส์และได้สร้างมุมมองใหม่สำหรับผู้อ่านนวนิยายแนวพัฒนาการตัวละคร โดยมีรูปแบบในการนำเสนอผ่านภาพวาดประกอบ การเล่าเรื่องผ่านบุรุษที่หนึ่งเรื่องราวของวีรบุรุษ และการใช้ชีวิตร่วมกับตัวละครอื่นเพื่อทำให้เนื้อเรื่องมีความแตกต่างจากนวนิยายเรื่องอื่นในแนวเดียวกัน และเครื่องมือทางวรรณคดีเหล่านี้มุ่งไปที่การค้นหาตัวตนและอาชีพของตัวละคร รูปแบบเหล่านี้ช่วยฟื้นชื่อเสียงการยอมรับนวนิยายของดิกเกนส์อีกครั้งโดยชี้ให้เห็นความสามารถของดิกเกนส์ในการผสานรูปแบบเหล่านั้นเพื่อช่วยให้ชื่อเสียงของเขาคงอยู่