Publication: การปรับเปลี่ยนภาพลักษณ์จังหวัดสีหนุวิลล์ภายใต้รัฐบาลฮุน เซนตั้งแต่ ค.ศ.1993 - ปัจจุบัน
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2019
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Volume
Issue
Edition
Start Page
End Page
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
การปรับเปลี่ยนภาพลักษณ์จังหวัดสีหนุวิลล์ภายใต้รัฐบาลฮุน เซนตั้งแต่ ค.ศ.1993 - ปัจจุบัน
Alternative Title(s)
Re-branding of Sihanoukville Province Image Under Hun Sen Government since 1993 to present
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
วิทยานิพนธ์ฉบับนี้ มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาการปรับเปลี่ยนภาพลักษณ์ของจังหวัดสีหนุวิลล์ภายใต้รัฐบาลฮุนเซน ตั้งแต่ ค.ศ.1993 ถึงปัจจุบัน และ 2) เพื่อศึกษากระบวนการพัฒนาที่มีผลกระทบต่อภาพลักษณ์ของจังหวัดสีหนุวิลล์ ประเทศกัมพูชา กรอบแนวคิดที่ใช้ ได้แก่ แนวคิดเรื่องการสร้างแบรนด์สถานที่ เป็นการวิจัยโดยใช้ระเบียบวิธีวิจัยเชิงคุณภาพ ด้วยการศึกษาจากเอกสาร ผลการศึกษา พบว่า รัฐบาลกัมพูชาภายใต้การนำของฮุน เซน นายกรัฐมนตรีคนปัจจุบัน มีกระบวนการพัฒนาและออกแบบภาพลักษณ์จังหวัดสีหนุวิลล์ ประกอบด้วย อัตลักษณ์เมืองที่ได้รับการวางเป้าหมายการพัฒนาไว้ 5 ประการคือ 1) เมืองที่เป็นประตูสู่การติดต่อทางการค้า การลงทุน 2) เมืองศูนย์กลางการเจริญเติบโตทางเศรษฐกิจของประเทศ 3) เมืองศูนย์กลางการคมนาคมขนส่งโลจิสติกส์ 4) เมืองศูนย์กลางอุตสาหกรรม และ 5) เมืองแห่งการท่องเที่ยวและการบริการ มีการวางตำแหน่งสถานะของเมืองคือการเป็นเมืองที่ทันสมัยและมีความหลากหลาย และมีภาพลักษณ์ของเมือง คือ การเป็นเมืองอุตสาหกรรมเสมือนกับ "เซินเจิ้นแห่งที่สอง" ผลกระทบต่อภาพลักษณ์จังหวัดสีหนุวิลล์ พบว่า 1) ผลกระทบในมิติกายภาพและสิ่งแวดล้อม 2) ผลกระทบในมิติเศรษฐกิจ 3) ผลกระทบในมิติสังคมวัฒนธรรม
The thesis consisted of the following objectives: 1) to study the re-branding of Sihanoukville province image under Hun Sen government since 1993 to present and 2) to study the development process has impacts on the image of Sihanoukville province, Cambodia. The conceptual framework used was the place branding concepts. This was a qualitative research by means of studying the documents. The research results found that the government of Cambodia under the leadership of the current Prime Minister, Hun Sen, has the guidelines for developing and designing the image of Sihanoukville province which consist of the city identity with five developments goals as follows: 1) A gateway city for a network of trade and investment
2) A center city of economic growth of the country
3) A center city of transportation and logistics
4) A city of industrial hub
and 5) A city of tourism and services. The status of the city has been developed as modern and multi purpose city. As well as the image of the city as an industrial city in order transform to become “the second Shenzhen”. The development process has impacts on the image of Sihanoukville province on the following aspects: 1) The impact on physical and environmental dimensions
2) The impact on economic dimensions
and 3) The impact on social and cultural dimensions.
The thesis consisted of the following objectives: 1) to study the re-branding of Sihanoukville province image under Hun Sen government since 1993 to present and 2) to study the development process has impacts on the image of Sihanoukville province, Cambodia. The conceptual framework used was the place branding concepts. This was a qualitative research by means of studying the documents. The research results found that the government of Cambodia under the leadership of the current Prime Minister, Hun Sen, has the guidelines for developing and designing the image of Sihanoukville province which consist of the city identity with five developments goals as follows: 1) A gateway city for a network of trade and investment
2) A center city of economic growth of the country
3) A center city of transportation and logistics
4) A city of industrial hub
and 5) A city of tourism and services. The status of the city has been developed as modern and multi purpose city. As well as the image of the city as an industrial city in order transform to become “the second Shenzhen”. The development process has impacts on the image of Sihanoukville province on the following aspects: 1) The impact on physical and environmental dimensions
2) The impact on economic dimensions
and 3) The impact on social and cultural dimensions.
Table of contents
Description
Sponsorship
Degree Name
ปรัชญาดุษฎีบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาเอก
Degree Department
บัณฑิตวิทยาลัย
Degree Discipline
Degree Grantor(s)
มหาวิทยาลัยนเรศวร