Publication: การสอดแทรกภาษาอังกฤษในรายวิชาที่ไม่ใช่วิชาภาษาอังกฤษ
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2015
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
2408-1582
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Journal of Multidisciplinary in Social Sciences
Volume
11
Issue
3
Edition
Start Page
177
End Page
186
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
การสอดแทรกภาษาอังกฤษในรายวิชาที่ไม่ใช่วิชาภาษาอังกฤษ
Alternative Title(s)
Infusing English into Non-English Subjects
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
ประเทศไทยให้ความสำคัญกับภาษาอังกฤษมาเป็นเวลาหลายทศวรรษ โดยเฉพาะในระบบ การศึกษาได้มีการกำหนดให้ภาษาอังกฤษเป็นวิชาเรียนวิชาหนึ่งในระบบโรงเรียน ทั้งในระดับการศึกษา ขั้นพื้นฐานและในระดับอุดมศึกษาและในปัจจุบันประเทศกำลังก้าวเข้าสู่ประชาคมอาเซียน ยิ่งทำให้ภาษา อังกฤษมีความสำคัญมากยิ่งขึ้นโดยรัฐมีนโยบายให้ประชาชนทุกคนได้เรียนรู้ทักษะภาษาอังกฤษมากยิ่งขึ้น โดยกำหนดให้มีการสอนสอดแทรกภาษาอังกฤษในทุกรายวิชาในระบบการศึกษาทุกระดับ ซึ่งนโยบาย ดังกล่าวอาจไม่มีปัญหาสำหรับผู้สอนที่สำเร็จการศึกษาสาขาวิชาภาษาอังกฤษหรือมีทักษะภาษาอังกฤษ อยู่บ้างแต่ทำให้เกิดปัญหาและเป็นข้อกังวลสำหรับผู้สอนที่ไม่ได้สำเร็จการศึกษาในสาขาวิชาภาษาอังกฤษ หรือขาดทักษะภาษาอังกฤษ บทความนี้จึงเสนอแนวทางเพื่อให้ผู้สอนที่สอนในรายวิชาอื่น ๆ ที่ไม่ใช่วิชา ภาษาอังกฤษแต่ต้องสอนภาษาอังกฤษสอดแทรกไปในรายวิชาเหล่านั้นด้วยเพื่อเป็นแนวทางและสามารถ ลดความกังวลลงได้
English has been important for Thailand for many decades, especially in the educational system. It has been determined to be a subject in both basic education level and higher education level and its importance has increased with Thailand’s recent entry into the ASEAN community. The government has issued a policy to encourage all the people to know more English by infusing English in every subject and every level. Doing this may not be a problem for the teachers who graduate with an English major or the teachers who have skills in English, but problems may occur for the teachers who didn’t graduate with English degrees or don’t have English skills. This article attempts to propose the methods to infuse English in the subjects that are not English and to decrease the obstacles in teaching.
English has been important for Thailand for many decades, especially in the educational system. It has been determined to be a subject in both basic education level and higher education level and its importance has increased with Thailand’s recent entry into the ASEAN community. The government has issued a policy to encourage all the people to know more English by infusing English in every subject and every level. Doing this may not be a problem for the teachers who graduate with an English major or the teachers who have skills in English, but problems may occur for the teachers who didn’t graduate with English degrees or don’t have English skills. This article attempts to propose the methods to infuse English in the subjects that are not English and to decrease the obstacles in teaching.