Publication: Estimation of Doubt and Certainty in the Academic Writings of Management Students with a Focus on Gender Differences
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2016
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
en
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
2651-1347 (Print), 2672-989X (Online)
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Journal of Studies in the English Language
Volume
11
Issue
Edition
Start Page
126
End Page
165
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
Estimation of Doubt and Certainty in the Academic Writings of Management Students with a Focus on Gender Differences
Alternative Title(s)
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
Using specific ways writers distinguish their opinions from facts and they evaluate the certainty of their assertions which ultimately becomes central to the meaning of academic texts. Still, the second language students often find it difficult and problematic to meet this academic writing capacity. The objective of the present study was to investigate the frequency at which management students use doubt (hedges) and certainty (boosters) to express in their academic writings. The aim was also to find out if there were gender related differences. Further, the objective was also to investigate how these modifiers were structurally distributed in the dissertations according to the IMRAD model. A comparative analysis of 20 randomly selected dissertations written by the students of NMIMS is used in the research. It was noted that both male and female students displayed a substantial use of hedges and boosters. Further, it was noted that in Introduction & Discussion sections, the occurrence of boosters and hedges were more often as compared to other sections of the dissertations analyzed.
ผู้เขียนงานเขียนเชิงวิชาการมักใช้เครื่องมือทางภาษาเพื่อสื่อให้ผู้อ่านทราบว่ากำลังอ่านข้อความที่เป็นความคิดเห็นหรือการประเมินจากมุมมองส่วนตัวของผู้เขียนซึ่งไม่ใช่ข้อเท็จจริง อย่างไรก็ตาม ผู้เขียนที่ไม่ใช่เจ้าของภาษาซึ่งไม่คุ้นเคยกับรูปแบบภาษาดังกล่าวมักประสบปัญหาในการใช้รูปภาษาเบี่ยงบัง (hedges) และรูปภาษาเพิ่มความเชื่อมั่น(boosters) ในการขียนได้อย่างถูกต้องและเหมาะสม งานวิจัยนี้มุ่งศึกษาความถี่ของ การปรากฏรูปภาษาเบี่ยงบังและเพิ่มความเชื่อมั่นในงานเขียนวิทยานิพนธ์ของนักศึกษาสาขาการจัดการและมุ่งเน้นศึกษาว่ามีความแตกต่างระหว่างกลุ่มผู้เขียนเพศหญิงและชายหรือไม่ ผู้วิจัยได้สุ่มเลือกวิทยานิพนธ์จำนวนทั้งสิ้น 20 เล่มซึ่งเขียนโดยนักศึกษาสาขา การจัดการ มหาวิทยาลัย NMIMS โดยใช้โครงสร้าง IMRAD เพื่อมาวิเคราะห์เปรียบเทียบ ผลการวิเคราะห์พบว่าการปรากฏของรูปภาษาเบี่ยงบังและเพิ่มความเชื่อมั่นมีความถี่สูงทั้งในกลุ่มนักศึกษาหญิงและชาย และยังพบว่าปริมาณการใช้รูปแบบภาษาดังกล่าวจะพบในบทนำและอภิปรายผลมากกว่าส่วนอื่นๆ
ผู้เขียนงานเขียนเชิงวิชาการมักใช้เครื่องมือทางภาษาเพื่อสื่อให้ผู้อ่านทราบว่ากำลังอ่านข้อความที่เป็นความคิดเห็นหรือการประเมินจากมุมมองส่วนตัวของผู้เขียนซึ่งไม่ใช่ข้อเท็จจริง อย่างไรก็ตาม ผู้เขียนที่ไม่ใช่เจ้าของภาษาซึ่งไม่คุ้นเคยกับรูปแบบภาษาดังกล่าวมักประสบปัญหาในการใช้รูปภาษาเบี่ยงบัง (hedges) และรูปภาษาเพิ่มความเชื่อมั่น(boosters) ในการขียนได้อย่างถูกต้องและเหมาะสม งานวิจัยนี้มุ่งศึกษาความถี่ของ การปรากฏรูปภาษาเบี่ยงบังและเพิ่มความเชื่อมั่นในงานเขียนวิทยานิพนธ์ของนักศึกษาสาขาการจัดการและมุ่งเน้นศึกษาว่ามีความแตกต่างระหว่างกลุ่มผู้เขียนเพศหญิงและชายหรือไม่ ผู้วิจัยได้สุ่มเลือกวิทยานิพนธ์จำนวนทั้งสิ้น 20 เล่มซึ่งเขียนโดยนักศึกษาสาขา การจัดการ มหาวิทยาลัย NMIMS โดยใช้โครงสร้าง IMRAD เพื่อมาวิเคราะห์เปรียบเทียบ ผลการวิเคราะห์พบว่าการปรากฏของรูปภาษาเบี่ยงบังและเพิ่มความเชื่อมั่นมีความถี่สูงทั้งในกลุ่มนักศึกษาหญิงและชาย และยังพบว่าปริมาณการใช้รูปแบบภาษาดังกล่าวจะพบในบทนำและอภิปรายผลมากกว่าส่วนอื่นๆ