Publication: คุณลักษณะภาวะผู้นำเชิงพุทธของผู้บริหารโรงเรียนวิถีพุทธในประเทศไทย
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2021
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
วารสารบัณฑิตศาส์น มหาวิทยาลัยมหามกุฏราชวิทยาลัย สาขามนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์
Mahamakut Graduate School Journal
Mahamakut Graduate School Journal
Volume
19
Issue
1
Edition
Start Page
174
End Page
183
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
คุณลักษณะภาวะผู้นำเชิงพุทธของผู้บริหารโรงเรียนวิถีพุทธในประเทศไทย
Alternative Title(s)
CHARACTERISTICS OF BUDDHIST LEADERSHIP OF BUDDHIST SCHOOL ADMINISTRATORS IN THAILAND
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
คุณลักษณะภาวะผู้นำเชิงพุทธของผู้บริหารโรงเรียนวิถีพุทธในประเทศไทยทั้ง ๗ ด้านผู้บริหารมีสุขภาพร่างกายจะต้องแข็งแรงปราศจากโรคภัย ไข้เจ็บมีรูปร่างหน้าตาดี มีสุขภาพสมบูรณ์ แข็งแรงดีมีการแต่งกายมีกิริยาท่าทางที่สง่างาม น่าเลื่อมใส ศรัทธา มีความฉลาดความกระตือรือร้นในหน้าที่การงาน ซื่อตรงต่อหน้าที่การงาน มีความรับผิดชอบ มีมนุษยสัมพันธ์กับเพื่อนร่วมงาน มีความความเห็นอกเห็นใจผู้ใต้บังคับบัญชา ประพฤติตนเป็นแบบอย่างแก่ผู้ตาม หลีกเลี่ยงที่จะใช้อำนาจเพื่อผลประโยชน์ส่วนตน ใช้ความเป็นกันเองในการสร้างความสัมพันธ์อันดีกับผู้อื่น มอบหมายงานที่มีคุณค่าช่วยพัฒนาศักยภาพของผู้ใต้บังคับบัญชา เปิดรับสิ่งใหม่จากภายนอกเข้ามาปรับปรุงในองค์การอย่างสม่ำเสมอ มีภาวะผู้นำทางวิชาการบูรณาการร่วมกับหลักไตรสิกขานำหลักไตรสิกขาไปใช้ในการดำเนินงานโรงเรียนวิถีพุทธเพื่อความมั่นคง ยั่งยืนตลอดไป
The Buddhist leadership characteristics of the administrators of Buddhist schools in Thailand in all 7 aspects, administrators have physical health, must be strong, free from disease. The sore fever has a good appearance. Healthy Well-mannered, well-dressed, with graceful gestures, faithfulness, intelligence, enthusiasm in career Honest to work have responsibility Have interpersonal relationships with colleagues There is sympathy for subordinates. Behave as a model for his followers Avoid using power for personal gain. Use friendliness to build good relationships with others. Assign valuable tasks to help develop the potential of subordinates. Open to new things from the outside to improve in the organization regularly. With academic leadership integrated with the threefold principles, using the threefold principles for operating the Buddhist school for security Lasting forever.
The Buddhist leadership characteristics of the administrators of Buddhist schools in Thailand in all 7 aspects, administrators have physical health, must be strong, free from disease. The sore fever has a good appearance. Healthy Well-mannered, well-dressed, with graceful gestures, faithfulness, intelligence, enthusiasm in career Honest to work have responsibility Have interpersonal relationships with colleagues There is sympathy for subordinates. Behave as a model for his followers Avoid using power for personal gain. Use friendliness to build good relationships with others. Assign valuable tasks to help develop the potential of subordinates. Open to new things from the outside to improve in the organization regularly. With academic leadership integrated with the threefold principles, using the threefold principles for operating the Buddhist school for security Lasting forever.