Publication:
Integrating Scholarly communication competencies into the LIS Curriculum: A case study of Thailand

dc.contributor.authorWipawin, Namtip
dc.date.accessioned2023-12-16T10:55:07Z
dc.date.available2023-12-16T10:55:07Z
dc.date.issued2018
dc.date.issuedBE2561
dc.description.abstractScholarly communication competencies are open science skills which should be embedded within formal education in the knowledge society.Scholarly communication is one of the key components in the library and information profession; it is a system that facilitates creating research and scholarly writing; evaluating onformation for quality dissemination to the scholarly community and preserving it for future use.
dc.identifier.urihttps://harrt.in.th/handle/123456789/8382
dc.language.isoen
dc.publisher.placeBudapest; Hungary
dc.subjectหลักสูตรบรรณารักษศาสตร์และสารสนเทศศาสตร์
dc.subjectการสื่อสารทางวิชาการ
dc.subjectมหาวิทยาลัยไทย
dc.subjectScholarly Communication Competencies
dc.subjectThai Library and Information Science Curriculum
dc.subjectThai Universities
dc.subject.isced0322 บรรณารักษ์, สารสนเทศ และการศึกษาจดหมายเหตุ
dc.subject.oecd5.8 นิเทศศาสตร์และสื่อสารมวลชน
dc.titleIntegrating Scholarly communication competencies into the LIS Curriculum: A case study of Thailand
dc.typeเอกสารตีพิมพ์ในการประชุม (Conference Proceedings)
dspace.entity.typePublication
harrt.researchAreaสารสนเทศศาสตร์
harrt.researchGroupบรรณารักษศาสตร์และสารสนเทศศาสตร์
harrt.researchTheme.1Education of Information Professionals
harrt.researchTheme.2Scholarly Communication
harrt.researchTheme.3Curriculum
mods.location.urlhttps://mke.info.hu/wp-content/uploads/2018/05/SC_LIS_Hungary2018_Namtip.pdf
oaire.citation.endPage117
oaire.citation.startPage103
oaire.citation.titleAssociation of Hungarian Librarians Proceedings
oairecerif.author.affiliationมหาวิทยาลัยสุโขทัยธรรมาธิราช. สาชาวิชาศิลปศาสตร์. แขนงวิชาสารสนเทศศาสตร์
Files