Publication: Dynamisme des projets francophones : facteur clé de la promotion de l’enseignement / apprentissage du français
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2016
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
fr
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
-
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Journal of Liberal Arts, Rangsit University
วารสารศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยรังสิต
วารสารศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยรังสิต
Volume
-
Issue
-
Edition
Start Page
109
End Page
124
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
Dynamisme des projets francophones : facteur clé de la promotion de l’enseignement / apprentissage du français
Alternative Title(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
The teaching and learning of French in Asia is not new. In Thailand even though French is not the first language that one learns, it remains a language that one can learn from high school. Unfortunately, in recent years there has been a decline in the number of students. In this article, rather than alarming us by these figures, we wish to show that there are solutions to this problem. Some of these solutions are already taking place and have been proved valuable, and others deserve to be developed. We will explain here and in detail, these various projects of local and international projection.
การสอนและการเรียนภาษาฝรั่งเศสในทวีปเอเชียไม่ใช่เรื่องใหม่อย่างในประเทศไทย แม้ว่าภาษาฝรั่งเศสจะไม่ใช่ภาษาแรกที่ใคร ๆ จะต้องเรียนแต่ก็เป็นภาษาที่สามารถเรียนได้ตั้งแต่ชั้นมัธยมในโรงเรียน จึงน่าเสียดายยิ่งนักที่ในช่วงไม่กี่ปีมานี้มีนักเรียนเลือกเรียนภาษาฝรั่งเศสลดน้อยลง ผู้เขียนบทความนี้มิได้ต้องการสร้างความตระหนกด้วยจํานวนตัวเลข แต่ปรารถนาจะเสนอวิธีการต่างๆที่จะช่วยแก้ไขปัญหา บางวิธีได้ดําเนินการแล้วและพิสูจน์ได้ว่ามีคุณค่า ส่วนบางวิธีควรจะได้รับการพัฒนา ในที่นี้เราจะได้อธิบายให้ทราบถึงรายละเอียดของโครงการต่าง ๆ ทั้งในระดับท้องถิ่นและระดับนานาชาติ
การสอนและการเรียนภาษาฝรั่งเศสในทวีปเอเชียไม่ใช่เรื่องใหม่อย่างในประเทศไทย แม้ว่าภาษาฝรั่งเศสจะไม่ใช่ภาษาแรกที่ใคร ๆ จะต้องเรียนแต่ก็เป็นภาษาที่สามารถเรียนได้ตั้งแต่ชั้นมัธยมในโรงเรียน จึงน่าเสียดายยิ่งนักที่ในช่วงไม่กี่ปีมานี้มีนักเรียนเลือกเรียนภาษาฝรั่งเศสลดน้อยลง ผู้เขียนบทความนี้มิได้ต้องการสร้างความตระหนกด้วยจํานวนตัวเลข แต่ปรารถนาจะเสนอวิธีการต่างๆที่จะช่วยแก้ไขปัญหา บางวิธีได้ดําเนินการแล้วและพิสูจน์ได้ว่ามีคุณค่า ส่วนบางวิธีควรจะได้รับการพัฒนา ในที่นี้เราจะได้อธิบายให้ทราบถึงรายละเอียดของโครงการต่าง ๆ ทั้งในระดับท้องถิ่นและระดับนานาชาติ
Table of contents
Description
บทความวิชาการ/บทความวิจัย