Publication: การศึกษาวัจนกรรมขอร้องของเจ้าหน้าที่พัฒนาการตลาด ศึกษาเฉพาะกรณีเจ้าหน้าที่พัฒนาการตลาด บริษัท กรุงเทพประกันชีวิต จำกัด (มหาชน)
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2008
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Volume
Issue
Edition
Start Page
End Page
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
การศึกษาวัจนกรรมขอร้องของเจ้าหน้าที่พัฒนาการตลาด ศึกษาเฉพาะกรณีเจ้าหน้าที่พัฒนาการตลาด บริษัท กรุงเทพประกันชีวิต จำกัด (มหาชน)
Alternative Title(s)
The study of speech acts of request of the marketing development officers : case study of the marketing development officers in Bangkok Life Assurance PCL
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) กลวิธีที่การขอร้อง 2) โครงสร้างการขอร้อง 3) ความถี่ของกลวิธีการขอร้อง 4) ความถี่ของโครงสร้างการขอร้อง
กลุ่มตัวอย่างที่ศึกษาคือเจ้าหน้าที่พัฒนาการตลาด บริษัท กรุงเทพประกันชีวิต จำกัด (มหาชน) ซึ่งได้มาจากการสุ่มกลุ่มตัวอย่างแบบตั้งใจ (Purposive Sampling) เพศหญิง จำนวน 20 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยครั้งนี้คือแบบสอบถามที่ผู้วิจัยได้สร้างขึ้นตามแบบ DCT ซึ่งเป็นการออกแบบตามปัจจัยทางสถานภาพของกลุ่มบุคคลในสังคม
ผลการวิจัยพบว่า 1) กลุ่มตัวอย่างมีการใช้กลวิธีการขอร้องทั้งหมด 8 กลวิธี 2)กลุ่มตัวอย่างมีการใช้โครงสร้างการขอร้องทั้งสิ้น 4 โครงสร้าง 3) กลุ่มตัวอย่างมีการใช้กลวิธีการขอร้องแบบมุ่งเน้นที่ผู้พูด เอาผู้พูดเป็นหลัก หรือศูนย์กลาง โดยผู้พูดแสดงความต้องการ (Desire/needs) พบค่าความถี่ร้อยละ 22.5 ซึ่งเป็นกลวิธีที่กลุ่มตัวอย่างใช้มากที่สุด 4)กลุ่มตัวอย่างมีการใช้โครงสร้างการขอร้องแบบโครงสร้างหลักอย่างเดียวมากที่สุด คิดเป็นร้อยละ 35.8
The purposes of this study were to investigate 1) Speech acts of request strategies 2) Speech acts of request structures 3) The frequency in speech acts of request strategies 4) The frequency in speech acts of request structures. Sample of this study consisted of 20 marketing development officers in the Bangkok Life Assurance PCL, from purposive sampling. The instrument used for collect data was the Discourse Completion Test (DCT) which was desired to elect the responses in accordance with the states and familiarity between speakers and size of imposition. The study results revealed that there werel) 8 request strategies were found 2) 4 request structures 3) The most frequency used request strategies was the desire strategies which was rated 22.5%. 4) The most frequency used request structures was the Head act only which was rated 35.8%.
The purposes of this study were to investigate 1) Speech acts of request strategies 2) Speech acts of request structures 3) The frequency in speech acts of request strategies 4) The frequency in speech acts of request structures. Sample of this study consisted of 20 marketing development officers in the Bangkok Life Assurance PCL, from purposive sampling. The instrument used for collect data was the Discourse Completion Test (DCT) which was desired to elect the responses in accordance with the states and familiarity between speakers and size of imposition. The study results revealed that there werel) 8 request strategies were found 2) 4 request structures 3) The most frequency used request strategies was the desire strategies which was rated 22.5%. 4) The most frequency used request structures was the Head act only which was rated 35.8%.
Table of contents
Description
Sponsorship
Degree Name
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาโท
Degree Department
คณะมนุษยศาสตร์
Degree Discipline
Degree Grantor(s)
มหาวิทยาลัยเกษตรศาสตร์