Publication: Analysis on Current Situation of Conficius Classroom in Thailand and Suggestion on Systemic Model
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2013
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
en
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Journal of International Studies
วารสารวิเทศศึกษา
วารสารวิเทศศึกษา
Volume
3
Issue
1
Edition
Start Page
End Page
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
Analysis on Current Situation of Conficius Classroom in Thailand and Suggestion on Systemic Model
Alternative Title(s)
การวิเคราะห์สถานการณ์ปัจจุบันของห้องเรียนขงจื๊อในประเทศไทยและข้อเสนอแนะเกี่ยวกับรูปแบบระบบ
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
Based on reviewing the news published by Confucius Classrooms (CCs) in Thailand for promoting their activities, the author has calculated the total volume of activities held by CCs in 2011 and classified the activities of promoting Chinese language learning then analyzed them using qualitative research method, finally give out suggestions on establishing the systemic model for CCs to do the future activities.
จากการทบทวนข่าวที่ได้รับการตีพิมพ์โดยห้องเรียนขงจื้อ (CCs) ในประเทศไทย เพื่อส่งเสริมกิจกรรมต่างๆ ผู้เขียนได้ประมวลข่าวทั้งหมดที่ได้รับการตีพิมพ์เกี่ยวกับกิจกรรมที่จัดโดยห้องเรียนขงจื้อ (CCs) ในปีพุทธศักราช 2554 และแบ่งประเภทกิจกรรมที่เกี่ยวข้องกับการส่งเสริมการเรียนรู้ภาษาจีนแล้วนำไปวิเคราะห์โดยใช้กระบวนการเชิงคุณภาพ และให้ข้อเสนอแนะเกี่ยวกับการจัดรูปแบบระบบห้องเรียนขงจื้อ (CCs) เพื่อกาาจัดกิจกรรมต่างๆ ในอนาคต
จากการทบทวนข่าวที่ได้รับการตีพิมพ์โดยห้องเรียนขงจื้อ (CCs) ในประเทศไทย เพื่อส่งเสริมกิจกรรมต่างๆ ผู้เขียนได้ประมวลข่าวทั้งหมดที่ได้รับการตีพิมพ์เกี่ยวกับกิจกรรมที่จัดโดยห้องเรียนขงจื้อ (CCs) ในปีพุทธศักราช 2554 และแบ่งประเภทกิจกรรมที่เกี่ยวข้องกับการส่งเสริมการเรียนรู้ภาษาจีนแล้วนำไปวิเคราะห์โดยใช้กระบวนการเชิงคุณภาพ และให้ข้อเสนอแนะเกี่ยวกับการจัดรูปแบบระบบห้องเรียนขงจื้อ (CCs) เพื่อกาาจัดกิจกรรมต่างๆ ในอนาคต