Publication: การพัฒนาความสามารถทางการเขียนภาษาฝรั่งเศสของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โดยใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือแบบ TGT ร่วมกับกิจกรรมเกมพัฒนาการเขียน
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2016
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
0857-1511
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
วารสารศึกษาศาสตร์ ฉบับวิจัยบัณฑิตศึกษา มหาวิทยาลัยขอนแก่น
Journal of Education Khon Kaen University (Graduate Studies Research)
Journal of Education Khon Kaen University (Graduate Studies Research)
Volume
10
Issue
5
Edition
Start Page
161
End Page
165
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
การพัฒนาความสามารถทางการเขียนภาษาฝรั่งเศสของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โดยใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือแบบ TGT ร่วมกับกิจกรรมเกมพัฒนาการเขียน
Alternative Title(s)
The Development of French Writing Ability for Grade 11 Students Using Cooperative Learning Model (TGT) Together with Writing Game Activities
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษาความสามารถทางการเขียนภาษาฝรั่งเศส ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โดยใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือแบบ TGT ร่วมกับกิจกรรมเกมพัฒนาการเขียน โดยให้นักเรียนมีคะแนนเฉลี่ยไม่น้อยกว่าร้อยละ 70 และมีจํานวนนักเรียนที่ผ่านเกณฑ์ร้อยละ 70 ขึ้นไป และ 2) ศึกษาความพึงพอใจของนักเรียนที่มีต่อการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือแบบ TGT ร่วมกับกิจกรรมเกมพัฒนาการเขียน กลุ่มเป้าหมายที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 สายศิลป์-ภาษาฝรั่งเศส โรงเรียนสตรีราชินูทิศ อําเภอเมืองอุดรธานี จังหวัดอุดรธานี สังกัดสํานักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษา เขต 20 ที่กําลังศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2557 จํานวน 35 คน การวิจัยครั้งนี้ เป็นการวิจัยในรูปแบบการทดลองขั้นตอน (Pre-Experimental Research Design) แบบกลุ่มเดียววัดผลหลังเรียน (One-Shot Case study) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย ได้แก่ 1) แผนการจัดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาความสามารถทางการเขียนภาษาฝรั่งเศส ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 5 โดยใช้รูปแบบการเรียนรู้แบบร่วมมือแบบ TGT ร่วมกับกิจกรรมเกมพัฒนาการเขียน จํานวน 6 แผน แผนละ 2 ชั่วโมง รวม 12 ชั่วโมง 2) แบบทดสอบความสามารถทางการเขียนภาษาฝรั่งเศสและ 3) แบบสอบถามความพึงพอใจที่มีต่ออการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือแบบ TGT ร่วมกับกิจกรรมเกมพัฒนาการเขียน วิเคราะห์ข้อมูลโดยหาค่าสถิติค่าเฉลี่ย (X) ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน (S.D.) และร้อยละ (Percentage)ผลการวิจัยพบว่า 1) นักเรียนมีคะแนนความสามารถทางการเขียนภาษาฝรั่งเศสคิดเป็นร้ออยละ 77.70 และมีจํานวนนักเรียนที่ผ่านเกณฑ์คิดเป็นร้อยละ 77.14 เมื่อนําไปเทียบกับเกณฑ์ที่กําหนดไว้ พบว่า ผ่านเกณฑ์ 2) นักเรียนมีความพึงพอใจต่อการจัดการเรียนรู้แบบร่วมมือแบบ TGT ร่วมกับกิจกรรมเกมพัฒนาการเขียนโดยรวมพบว่า มีค่าเฉลี่ย 4.60 อยู่ในระดับ มากที่สุด เรียงลําดับจากมากไปหาน้อย คือ ด้านครูผู้สอน ด้านเนื้อหา และด้านกิจกรรมการเรียนการสอน
The purposes of this research were 1. To study French writing ability of grade 11 students by cooperative learning model (TGT) together with writing game activities. It was stipulated that the students made French writing score of 70% of the full marks or better, at least 70% of them passed the prescribed passing criterion; 2) to determine the students’ satisfaction toward cooperative learning model (TGT) together with writing game activities. The target of population was grade 11 students in French Program, who were current studying in second semester, in academic year 2014 at Satri Rachinuthit School in Udon Thani Province, Secondary Educational Service Area Office 20. The numbers of students were 35 people. The research methodology was Pre-Experimental Research Design with One-Shot Case Study. The instruments used for the study consisted of 1) Lesson plans for French writing development for grade 11 students which consisted of six plans, two hours per a lesson plan, and total 12 hours. 2) French writing ability test, and 3) students’ satisfaction surveyed toward cooperative learning model (TGT) together with writing game activities. The empirical research was analyzed by Mean, Standard Deviation (S.D.), and Percentage.The results of the study found that: 1) The students obtained French writing score which account for 77.70% and the students passed the criterion account for 77.14%. The result showed that the students obtained their average score as specified criterion. 2) The result of students’ satisfaction issues showed that the students satisfied with cooperative learning model (TGT) together with writing game activities. The result of the survey rank highest score from lecturer, course outline, and learning activity respectively. The mean was 4.60 which rank in the highest satisfaction.
The purposes of this research were 1. To study French writing ability of grade 11 students by cooperative learning model (TGT) together with writing game activities. It was stipulated that the students made French writing score of 70% of the full marks or better, at least 70% of them passed the prescribed passing criterion; 2) to determine the students’ satisfaction toward cooperative learning model (TGT) together with writing game activities. The target of population was grade 11 students in French Program, who were current studying in second semester, in academic year 2014 at Satri Rachinuthit School in Udon Thani Province, Secondary Educational Service Area Office 20. The numbers of students were 35 people. The research methodology was Pre-Experimental Research Design with One-Shot Case Study. The instruments used for the study consisted of 1) Lesson plans for French writing development for grade 11 students which consisted of six plans, two hours per a lesson plan, and total 12 hours. 2) French writing ability test, and 3) students’ satisfaction surveyed toward cooperative learning model (TGT) together with writing game activities. The empirical research was analyzed by Mean, Standard Deviation (S.D.), and Percentage.The results of the study found that: 1) The students obtained French writing score which account for 77.70% and the students passed the criterion account for 77.14%. The result showed that the students obtained their average score as specified criterion. 2) The result of students’ satisfaction issues showed that the students satisfied with cooperative learning model (TGT) together with writing game activities. The result of the survey rank highest score from lecturer, course outline, and learning activity respectively. The mean was 4.60 which rank in the highest satisfaction.
Table of contents
Description
บทความวิชาการ/บทความวิจัย