Publication: ข้อเสนอญาณวิทยาของเดอร์ริดา
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2020
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
วารสาร มจร ปรัชญาปริทรรศน์
Journal of MCU Philosophy Review
Journal of MCU Philosophy Review
Volume
3
Issue
2
Edition
Start Page
18
End Page
27
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
ข้อเสนอญาณวิทยาของเดอร์ริดา
Alternative Title(s)
The Approach of Epistemology of Derrida
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
บทความนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาญาณวิทยาเชิงบรรทัดฐานและเพื่อเสนอแนวคิดญาณวิทยาของเดอร์ริดาโดยใช้การศึกษาจากเอกสารหนังสือและบทความที่เกี่ยวข้องผลการศึกษาพบว่าญาณวิทยาเชิงบรรทัดฐานมาจากการพยายามทําความเข้าใจระหว่างความเป็นจริงกับสิ่งที่เราเห็นโดยมีแนวคิดว่าความรู้มาจากความคิดในใจที่มีมาแต่เดิมและจากประสบการณ์ใหม่ที่เกิดขึ้นซึ่งทั้ง2 แบบนั้นล้วนเป็นการสร้างความรู้มาจากตัวตนที่พิจารณาว่าความรู้เป็นสิ่งที่ถูกต้องจึงไม่พยายามค้นหาข้อมูลที่เป็นจริงอื่นส่วนญาณวิทยาของเดอร์ริดามาจากแนวคิดเรื่องการรื้อโครงสร้างที่ต้องการจะลดความแตกต่างระหว่างขั้วตรงข้ามระหว่างความรู้ที่มาจากข้อสมมติฐานที่ตรงข้ามกันและนําเสนอศาสตร์แห่งการเขียนเพื่อเสนอข้อมูลที่ยังไม่ถูกพูดถึงเพราะวิทยาการต่างๆล้วนสร้างเหตุผลที่มีลักษณะตัวตนขึ้นมาใช้ในการตีความจึงจําเป็นต้องสร้างการเขียนที่จะช่วยอธิบายบริบทอื่นๆทางสังคมมาทําให้เกิดความรู้ที่ชัดเจนยิ่งขึ้น
This article aims to study the concept of educational philosophyand to create the University’s Educational ManagementModel in Thai society.This is a qualitative research done by studying academic documents.It was found thatnormative epistemology comes from reality and appearances. There is the idea that knowledge comes from the originally thought in the mind and the experiences, both of allare the creation of knowledge from the self that considers that Knowledge is true, so it shouldnot find the othermeaning. Derrida's epistemology comes from the idea of Deconstruction to reduce thedifferences between the knowledge derived from opposite assumptionsand the science of writing to present information that has not been mentioned because of various science all create a sense of identity and use in the interpretation It is therefore necessary to create writing that will help explain other contexts in social made with the other knowledge.
This article aims to study the concept of educational philosophyand to create the University’s Educational ManagementModel in Thai society.This is a qualitative research done by studying academic documents.It was found thatnormative epistemology comes from reality and appearances. There is the idea that knowledge comes from the originally thought in the mind and the experiences, both of allare the creation of knowledge from the self that considers that Knowledge is true, so it shouldnot find the othermeaning. Derrida's epistemology comes from the idea of Deconstruction to reduce thedifferences between the knowledge derived from opposite assumptionsand the science of writing to present information that has not been mentioned because of various science all create a sense of identity and use in the interpretation It is therefore necessary to create writing that will help explain other contexts in social made with the other knowledge.