Publication: ศึกษาความสอดคล้องระหว่างแบบเรียนของระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายและข้อสอบวัดความถนัดทางภาษาจีน (PAT 7.4) ในด้านไวยากรณ์
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2017
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
วารสารปัญญาภิวัฒน์
Panyapiwat Journal
Panyapiwat Journal
Volume
9
Issue
1
Edition
Start Page
187
End Page
196
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
ศึกษาความสอดคล้องระหว่างแบบเรียนของระดับชั้นมัธยมศึกษาตอนปลายและข้อสอบวัดความถนัดทางภาษาจีน (PAT 7.4) ในด้านไวยากรณ์
Alternative Title(s)
The Study of Consistency Between High School Chinese Textbooks and Grammar of Chinese Attitude Test (PAT 7.4)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษาความสอดคล้องของแบบเรียนภาษาจีนและข้อสอบ PAT 7.4 ในด้านไวยากรณ์ 2) เพื่อนำผลวิจัยสรุปมาใช้เป็นแนวทางในการเรียนการสอนภาษาจีนในระดับมัธยมปลาย โดยทำการสัมภาษณ์กลุ่มเป้าหมาย 2 กลุ่มดังนี้ กลุ่มที่ 1 ผู้ทรงคุณวุฒิและนักวิชาการที่มีประสบการณ์การสอนภาษาจีนในระดับอุดมศึกษาและมัธยมศึกษาตอนปลาย และกลุ่มที่ 2 อาจารย์ผู้สอนภาษาจีนระดับมัธยมศึกษาตอนปลาย ผลจากการที่ผู้วิจัยได้ทำการวิเคราะห์และจากการสัมภาษณ์พบว่า ลักษณะข้อสอบด้านไวยากรณ์มีความสอดคล้องกับแบบเรียนภาษาจีนในด้านของไวยากรณ์ และยังพบปัญหาที่ยังขาดความสมบูรณ์เพียงพอที่จะทำให้แบบเรียนและข้อสอบมีความสอดคล้องมากยิ่งขึ้น อาทิเช่น ในด้านแบบเรียน การจัดการเรียนการสอนภาษาจีน ทั้งนี้ผู้วิจัยจึงได้เสนอแนะแนวทางในการพัฒนาแบบเรียนภาษาจีนและข้อสอบให้มีความสอดคล้องมากยิ่งขึ้น อีกทั้งเพื่อเป็นแนวทางในการจัดหลักสูตรการเรียนการสอนภาษาจีนในระดับมัธยมศึกษาตอนปลายให้มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้น
The purpose of this research: 1) to study the consistency between Chinese textbooks and grammar of PAT 7.4 tests 2) to apply result of the research for teaching Chinese in high school by interviewing two target groups: the group of Experts and scholars with experienced academic teaching Chinese in college and high school level and the group of Chinese teachers in high school level. The result of the research from analyzing and interviewing found that the characteristics of grammar exams are consistent with Chinese textbooks in terms of grammar. On the contrary, the research found that textbooks are not complete enough to make consistency between Chinese textbooks and the tests; such as, textbooks, and teaching Chinese method. However, the researcher has proposed guidance on the development of Chinese textbooks and the tests to be even more consistent. And to guide the direction of teaching Chinese in high school effectively.
The purpose of this research: 1) to study the consistency between Chinese textbooks and grammar of PAT 7.4 tests 2) to apply result of the research for teaching Chinese in high school by interviewing two target groups: the group of Experts and scholars with experienced academic teaching Chinese in college and high school level and the group of Chinese teachers in high school level. The result of the research from analyzing and interviewing found that the characteristics of grammar exams are consistent with Chinese textbooks in terms of grammar. On the contrary, the research found that textbooks are not complete enough to make consistency between Chinese textbooks and the tests; such as, textbooks, and teaching Chinese method. However, the researcher has proposed guidance on the development of Chinese textbooks and the tests to be even more consistent. And to guide the direction of teaching Chinese in high school effectively.