Publication: The Quest for Identity in Howl’s Moving Castle
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2020
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
en
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
2774-1044 (Print)
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Journal of Social Sciences and Humanities Research in Asia
วารสารสงขลานครินทร์ ฉบับสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์
วารสารสงขลานครินทร์ ฉบับสังคมศาสตร์และมนุษยศาสตร์
Volume
26
Issue
1
Edition
Start Page
77
End Page
100
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
The Quest for Identity in Howl’s Moving Castle
Alternative Title(s)
การค้นหาอัตลักษณ์ในนวนิยายเรื่อง Howl’s Moving Castle
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
Fostering children identity since adolescence is important since identity has a long-term effect on the basis of living. To achieve this goal, children’s literature can be used as simulation and media to educate and nurture children mindset. This study is conducted to explore identity developmental process of the female protagonist, Sophie, in Diana Wynne Jones’ Howl’s Moving Castle and to investigate the effects of the quest on identity development. The study is analyzed by using Joseph Campbell’s The Hero Journey and James Marcia’s Identity Status as theoretical frameworks. The results reveal that experiences from the quest journey highly influence Sophie’s self-perception and identity. After series of trials, she gradually changes from a dependent and submissive woman with negative self-perception to an independent and confident woman with acknowledgement of herself. The acknowledgement of herself leads Sophie to have freedom to live as she wants. This study points out that adventurous journey helps cultivate a well-developed identity.
การดูแลอัตลักษณ์ของเด็กตั้งแต่ช่วงวัยรุ่นเป็นสิ่งจำเป็นเนื่องจากอัตลักษณ์ส่งผลระยะยาวในการดำรงชีวิต เพื่อที่จะบรรลุเป้าหมายนี้เราสามารถนำวรรณกรรมสำหรับเด็กมาใช้เป็นเครื่องมือจำลองและสื่อเพื่อสอนและหล่อหลอมความคิดของเด็กได้ การศึกษานี้จัดทำาขึ้นเพื่อสำรวจกระบวนการพัฒนาอัตลักษณ์ของตัวเอกหญิง โซฟี ในนวนิยายเรื่อง Howl’s Moving Castle โดยไดอาน่า วินน์ โจนส์และเพื่อสืบหาผลของการผจญภัยต่อการพัฒนาอัตลักษณ์ การศึกษานี้ใช้ทฤษฏีการผจญภัยของผู้กล้าของโจเซฟ แคมป์เบลล์และทฤษฏีสถานะอัตลักษณ์ของเจมส์ มาร์เซียในการวิเคราะห์ ผลการศึกษาแสดงให้เห็นว่าประสบการณ์จากการผจญภัยส่งผลเป็นอย่างมากต่อ การรับรู้ตัวตนและอัตลักษณ์ของโซฟี หลังผ่านบททดสอบจำนวนมากเธอค่อย ๆ เปลี่ยนจากผู้หญิงที่ต้องพึ่งพาผู้อื่นและหัวอ่อนที่มีมุมมองต่อตัวเองในทางลบไปสู่ผู้หญิงที่มีอิสระและมีความมั่นใจที่มีการยอมรับตัวตนของเธอเอง การยอมรับตัวตนนำโซฟีไปสู่การมีอิสระที่จะใช้ชีวิตอย่างที่เธอต้องการ งานวิจัยชิ้นนี้ยังแสดงให้เห็นว่าการผจญภัยช่วยสร้างเสริมให้เกิดอัตลักษณ์ที่พัฒนาแล้ว
การดูแลอัตลักษณ์ของเด็กตั้งแต่ช่วงวัยรุ่นเป็นสิ่งจำเป็นเนื่องจากอัตลักษณ์ส่งผลระยะยาวในการดำรงชีวิต เพื่อที่จะบรรลุเป้าหมายนี้เราสามารถนำวรรณกรรมสำหรับเด็กมาใช้เป็นเครื่องมือจำลองและสื่อเพื่อสอนและหล่อหลอมความคิดของเด็กได้ การศึกษานี้จัดทำาขึ้นเพื่อสำรวจกระบวนการพัฒนาอัตลักษณ์ของตัวเอกหญิง โซฟี ในนวนิยายเรื่อง Howl’s Moving Castle โดยไดอาน่า วินน์ โจนส์และเพื่อสืบหาผลของการผจญภัยต่อการพัฒนาอัตลักษณ์ การศึกษานี้ใช้ทฤษฏีการผจญภัยของผู้กล้าของโจเซฟ แคมป์เบลล์และทฤษฏีสถานะอัตลักษณ์ของเจมส์ มาร์เซียในการวิเคราะห์ ผลการศึกษาแสดงให้เห็นว่าประสบการณ์จากการผจญภัยส่งผลเป็นอย่างมากต่อ การรับรู้ตัวตนและอัตลักษณ์ของโซฟี หลังผ่านบททดสอบจำนวนมากเธอค่อย ๆ เปลี่ยนจากผู้หญิงที่ต้องพึ่งพาผู้อื่นและหัวอ่อนที่มีมุมมองต่อตัวเองในทางลบไปสู่ผู้หญิงที่มีอิสระและมีความมั่นใจที่มีการยอมรับตัวตนของเธอเอง การยอมรับตัวตนนำโซฟีไปสู่การมีอิสระที่จะใช้ชีวิตอย่างที่เธอต้องการ งานวิจัยชิ้นนี้ยังแสดงให้เห็นว่าการผจญภัยช่วยสร้างเสริมให้เกิดอัตลักษณ์ที่พัฒนาแล้ว