Publication: An Investigation into the Effects of Classroom Feedback on Students' Language Awareness in Letter-Writing
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
1998
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Volume
Issue
Edition
Start Page
End Page
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
An Investigation into the Effects of Classroom Feedback on Students' Language Awareness in Letter-Writing
Alternative Title(s)
การสำรวจผลข้อมูลสะท้อนกลับของนักเรียนทั้งชั้น ที่มีต่อความตระหนักทางภาษาในการเขียนจดหมายของนักเรียน
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
การศึกษาวิจัยในห้องเรียนนี้ได้ทำขึ้นเพื่อศึกษาว่าข้อมูลสะท้อนกลับของนักเรียนทั้งชั้นมีผลต่อความตระหนักทางภาษาในการเขียนจดหมาย ของผู้เรียนอย่างไร
กลุ่มประชากรตัวอย่างในการทดลองทั้งหมด 20 คน เป็นนักเรียนชั้น ม.โรงเรียนอิสลามวิทยาลัยแห่งประเทศไทย เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูลคือ แบบทดสอบความตระหนักทางภาษาก่อนและหลังการทดลอง บันทึกของนักเรียน และการสัมภาษณ์แบบกึ่งมีรูปแบบ
เพื่อที่จะศึกษาว่า ข้อมูลสะท้อนกลับของนักเรียนทั้งชั้นมีผลต่อความตระหนักทางภาษาอย่างไร กลุ่มประชากรตัวอย่างได้ถูกสอนให้แก้ไขจดหมายด้วยตัวเอง โดยการใช้เทคนิคข้อมูลสะท้อนกลับของนักเรียนทั้งชั้น หลังจากนั้นจดหมายของนักเรียนได้ถูกรวบรวม และนำประเมินผลความถูกต้องของการแก้ไขข้อผิดพลาด นอกจากนี้ผลของแบบทดสอบความตระหนักทางภาษาก่อนและหลังการทดลอง ได้ถูกนำมาเปรียบกัน
ผลการศึกษานี้พบว่า ข้อมูลสะท้อนกลับของนักเรียนทั้งชั้น ช่วยเพิ่มความตระหนักทางด้านภาษาของนักเรียน และมีนัยสำคัญของจำนวนข้อผิดพลาดที่ต่ำกว่าในจดหมายของนักเรียนและพบว่า นักเรียนมีทัศนคติที่ดีต่อการใช้เทคนิคข้อมูลสะท้อนกลับของนักเรียนทั้งชั้น นอกจากนี้ยังพบในสมุดบันทึกของนักเรียนพบว่า เทคนิคนี้มีประโยชน์ น่าสนใจ และสนุกสนาน
This classroom-based research study was conducted to investigate howclassroom feedback afYects students' language awareness in letter-writing.The subjects in the experiment were 20 students of Mattayom 413 at IslamicCollege of Thailand, Bangkok. The instruments used for data collection were alanguage awareness pre-and post test, students' diaries and semi-structuredinterview.In order to investigate whether classroom feedback was effective, thestudents were taught to correct their own letters using the classroom feedbacktechnique. Their letters were collected and the accuracy of the correction wasassessed. In addition, the results of a pre- and post-experimental stage on languageawareness were compared.The results of the study revealed that classroom feedback helped to raise thestudents' language awareness and significantly lowered the numbered of the errors intheir letters. In addition, it was found that the students had positive attitudes towardsthe use of classroom feedback technique. Moreover, the students' diaries indicatedthis technique was useful, interesting and enjoyable.
This classroom-based research study was conducted to investigate howclassroom feedback afYects students' language awareness in letter-writing.The subjects in the experiment were 20 students of Mattayom 413 at IslamicCollege of Thailand, Bangkok. The instruments used for data collection were alanguage awareness pre-and post test, students' diaries and semi-structuredinterview.In order to investigate whether classroom feedback was effective, thestudents were taught to correct their own letters using the classroom feedbacktechnique. Their letters were collected and the accuracy of the correction wasassessed. In addition, the results of a pre- and post-experimental stage on languageawareness were compared.The results of the study revealed that classroom feedback helped to raise thestudents' language awareness and significantly lowered the numbered of the errors intheir letters. In addition, it was found that the students had positive attitudes towardsthe use of classroom feedback technique. Moreover, the students' diaries indicatedthis technique was useful, interesting and enjoyable.
Table of contents
Description
Sponsorship
Degree Name
ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต
Degree Level
ปริญญาโท
Degree Department
คณะศิลปศาสตร์
Degree Discipline
Degree Grantor(s)
มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี