Publication: Teacher Gender and Verbosity in the EFL Classroom
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
en
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
ภาษาและภาษาศาสตร์
Language and Linguistics
Language and Linguistics
Volume
21
Issue
1
Edition
Start Page
63
End Page
72
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
Teacher Gender and Verbosity in the EFL Classroom
Alternative Title(s)
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
งานวิจัยนี้ศึกษาว่าอาจารย์ผู้หญิงและผู้ชายใช้ภาษาตามรูปแบบการปฏิสัมพันธ์ที่ได้มี การศึกษาไปแล้วอย่างไร (เช่น Coates 1993; Fishman 1983) ในชั้นเรียนภาษาอังกฤษในฐานะเป็นภาษาต่างประเทศที่มีนักเรียนเพศเดียวและปนเพศ ผู้ศึกษาใช้ Chi square สถิติ และการสัมภาษณ์อาจารย์ในการวิเคราะห์ข้อมูล
การศึกษาพบว่า โดยทั่วไปอาจารย์ที่สอนภาษาอังกฤษเป็นภาษาต่างประเทศใช้เวลาปฏิสัมพันธ์น้อยกว่าอาจารย์ทั่วไป อย่างไรก็ตามพบว่าอาจารย์ทุกคนในการศึกษานี้ใช้รูปแบบการปฏิสัมพันธ์ในชั้นเรียนที่คล้ายคลึงกันโดยไม่สัมพันธ์กับเพศและวิชาที่สอน เพื่อสร้างและรักษาสถานภาพทางอํานาจและการควบคุมชั้นเรียนของตนเอง
This research looks at whether male and female teachers conform to this documented gender interaction pattern (for examples see Coates, 1993; Fishman, 1983) in same-sex and mixed-sex groups in the EFL classroom. Chi square, descriptive statistics and teacher interviews were used to analyze the data. This study found that the EFL teachers used less classroom interaction time than teacher in general. However, this study also found that all the teachers in the study used similar classroom verbal interaction patterns regardless of the gender or class type taught and for the same reason: to establish and maintain their position of power and dominance in the class.
This research looks at whether male and female teachers conform to this documented gender interaction pattern (for examples see Coates, 1993; Fishman, 1983) in same-sex and mixed-sex groups in the EFL classroom. Chi square, descriptive statistics and teacher interviews were used to analyze the data. This study found that the EFL teachers used less classroom interaction time than teacher in general. However, this study also found that all the teachers in the study used similar classroom verbal interaction patterns regardless of the gender or class type taught and for the same reason: to establish and maintain their position of power and dominance in the class.