Publication: การพัฒนาชุุดการเรียนรู้ภาษาจีนสำหรับนักเรียน ระดับประถมศึกษาปีที่ 4-6 ในโรงเรียนขนาดเล็ก โดยบูรณาการข้อมูลท้องถิ่นของจังหวัดฉะเชิงเทรา : กรณีศึกษาโรงเรียนวัดหัวไทร
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2020
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
th
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
วารสารจีนวิทยา
汉学研究
Journal of Sinology
汉学研究
Journal of Sinology
Volume
14
Issue
Edition
Start Page
107
End Page
136
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
การพัฒนาชุุดการเรียนรู้ภาษาจีนสำหรับนักเรียน ระดับประถมศึกษาปีที่ 4-6 ในโรงเรียนขนาดเล็ก โดยบูรณาการข้อมูลท้องถิ่นของจังหวัดฉะเชิงเทรา : กรณีศึกษาโรงเรียนวัดหัวไทร
Alternative Title(s)
The Development of a Chinese Instructional Package Using Local Contexts for Prathomsuksa 4-6 Students in a Small School by Using Local Contexts in Chachoengsao Province: Case Study at Wathuasai School
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
การวิจัยมีวัตถุประสงค์ดังนี้ (1) เพื่อพัฒนาชุดการเรียนรู้ภาษาจีน สำหรับนักเรียนระดับประถมศึกษาปีที่ 4-6 ในโรงเรียนขนาดเล็ก โดยบูรณาการข้อมูลท้องถิ่นจังหวัดฉะเชิงเทรา: กรณีศึกษาโรงเรียนวัดหัวไทร ให้มีประสิทธิภาพตามเกณฑ์ 75/75 (2) เพื่อเปรียบเทียบผสสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาจีนของนักเรียนที่เรียนด้วยชุดการเรียนรู้ภาษาจีน สำหรับนักเรียนระดับประถมศึกษาปีที่ 4-6 ในโรงเรียนขนาดเล็ก โดยบูรณาการข้อมูลท้องถิ่นจังหวัดฉะเชิงเทรา: กรณีศึกษาโรงเรียนวัดหัวไทร ระหว่างก่อนเรียนและหลังเรียน (3) เพื่อศึกษาเจตคติของนักเรียนที่มีต่อการเรียนภาษาจีนด้วยชุดการเรียนรู้ภาษาจีน สำหรับนักเรียนระดับประถมศึกษาปีที่ 4-6 ในโรงเรียนขนาดเล็ก โดยบูรณาการข้อมูลท้องถิ่นจังหวัดฉะเชิงเทรา: กรณีศึกษาโรงเรียนวัดหัวไทร กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือนักเรียนระดับประถมศึกษาปีที่ 4-6 ในโรงเรียนวัดหัวไทร ที่ศึกษาอยู่ในภาคเรียนที่ 2 ปีการศึกษา 2561 จำนวน 35 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ ชุดการเรียนรู้ภาษาจีนโดยบูรณาการข้อมูลท้องถิ่น จังหวัดฉะเชิงเทรา แบบทดสอบวัดผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนวิชาภาษาจีน และแบบวัดเจตคติที่มีต่อการเรียนวิชาภาษาจีน ผลการวิจัยพบว่า (1) ประสิทธิภาพของชุดการเรียนรู้ภาษาจีนโดยบูรณาการข้อมูลท้องถิ่นจังหวัดฉะเชิงเทรา มีค่าเท่ากับ 80.57/81.07 (2) ผลสัมฤทธิ์ทางการเรียนภาษาจีนของนักเรียนที่เรียนด้วยชุดการเรียนรู้ภาษาจีน หลังเรียนสูงกว่าก่อนเรียน อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05 (3) เจตคติที่มีต่อการเรียนภาษาจีนของนักเรียนอยู่ในระดับดี
The objectives of this research were (1) to develop a Chinese instructional package using local contexts for Prathomsuksa 4-6 Students in a Small School by Using Local Contexts In Chachoengsao Province: Case Study at Wathuasai School with the efficient value of 75/75 (2) to compare the Chinese learning achievement of the experimental group in a Small School by Using Local Contexts In Chachoengsao Province: Case Study at Wathuasai School before and after learning scores (3) to study attitude toward Chinese language for Prathomsuksa 4-6 Students in a Small School by Using Local Contexts In Wathuasai School before and after learning scores (3) to study attitude toward Chinese language for Prathomsuksa 4-6 Students in a Small School by Using Local Contexts In Chachoengsao Province: Case Study at Wathuasai School. The group of sample used in this research was 35 Prathomsuksa 4-6 Students in Wathuasai School at the second semester in academic year 2018. Research instruments were a Chinese instructional package using local contexts in Chachoenssao Province, the Chinese learning achievement test, and the Chinese learning attitude test. The research result showed that (1) the efficient value of a Chinese instructional package using local contexts in Chachoengsao Province was found to have an efficiency of 80.57/81.07 (2) the posttest score of Chinese learning achievement of the experimental group was higher than the pretest one at the significance level of .05 (3) the attitude score of the students was at high level.
The objectives of this research were (1) to develop a Chinese instructional package using local contexts for Prathomsuksa 4-6 Students in a Small School by Using Local Contexts In Chachoengsao Province: Case Study at Wathuasai School with the efficient value of 75/75 (2) to compare the Chinese learning achievement of the experimental group in a Small School by Using Local Contexts In Chachoengsao Province: Case Study at Wathuasai School before and after learning scores (3) to study attitude toward Chinese language for Prathomsuksa 4-6 Students in a Small School by Using Local Contexts In Wathuasai School before and after learning scores (3) to study attitude toward Chinese language for Prathomsuksa 4-6 Students in a Small School by Using Local Contexts In Chachoengsao Province: Case Study at Wathuasai School. The group of sample used in this research was 35 Prathomsuksa 4-6 Students in Wathuasai School at the second semester in academic year 2018. Research instruments were a Chinese instructional package using local contexts in Chachoenssao Province, the Chinese learning achievement test, and the Chinese learning attitude test. The research result showed that (1) the efficient value of a Chinese instructional package using local contexts in Chachoengsao Province was found to have an efficiency of 80.57/81.07 (2) the posttest score of Chinese learning achievement of the experimental group was higher than the pretest one at the significance level of .05 (3) the attitude score of the students was at high level.