Publication: Going ever more multidimensional: the mantra of English language teaching in the 21st century
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2012
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
en
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
2651-1347 (Print), 2672-989X (Online)
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
Journal of Studies in the English Language
Volume
7
Issue
Edition
Start Page
62
End Page
73
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
Going ever more multidimensional: the mantra of English language teaching in the 21st century
Alternative Title(s)
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
This position paper argues that English language teaching (ELT) in the 21st century will be going ever more mutidimensional. Myriad factors come together to shift the ELT terrain in ways that require the teacher and other stakeholders to reconsider such dimensions as globalization, the role of non-native English-speaking teachers, varieties of English, teaching methods and values. All these factors necessitate the reconceptualization of ELT, a discipline that has almost invariably struggled to strike a proper balance between theory and practice.
ทความวิชาการนี้นำเสนอมุมมองพหุมิติต่อเรื่องการเรียนการสอนภาษาอังกฤษในศตวรรษที่ 21 ปัจจัยต่างๆ อันก่อให้เกิดความเป็นพหุมิติประกอบด้วย โลกาภิวัตน์ บทบาทของอาจารย์ผู้สอนภาษาอังกฤษที่ไม่ได้เป็นเจ้าของภาษา ภาษาอังกฤษรูปแบบต่างๆ วิธีการสอนและเรื่องค่านิยมปรัชญาและความเชื่ออันเกี่ยวเนื่องกับการเรียนการสอนภาษาอังกฤษกล่าวโดยสรุปบทความวิชาการฉบับนี้เน้นประเด็นความสำคัญในการผนวกเรื่องการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ ซึ่งมีลักษณะเน้นการปฏิบัติเข้ากับความรู้เชิงทฤษฎีที่ส่งผลให้เกิดความเป็นพหุมิติในการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ
ทความวิชาการนี้นำเสนอมุมมองพหุมิติต่อเรื่องการเรียนการสอนภาษาอังกฤษในศตวรรษที่ 21 ปัจจัยต่างๆ อันก่อให้เกิดความเป็นพหุมิติประกอบด้วย โลกาภิวัตน์ บทบาทของอาจารย์ผู้สอนภาษาอังกฤษที่ไม่ได้เป็นเจ้าของภาษา ภาษาอังกฤษรูปแบบต่างๆ วิธีการสอนและเรื่องค่านิยมปรัชญาและความเชื่ออันเกี่ยวเนื่องกับการเรียนการสอนภาษาอังกฤษกล่าวโดยสรุปบทความวิชาการฉบับนี้เน้นประเด็นความสำคัญในการผนวกเรื่องการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ ซึ่งมีลักษณะเน้นการปฏิบัติเข้ากับความรู้เชิงทฤษฎีที่ส่งผลให้เกิดความเป็นพหุมิติในการเรียนการสอนภาษาอังกฤษ