Publication: Roles of English in facial cosmetic advertisements in Thai Magazines
dc.contributor.author | Trakulkasemsuk, Wannapa | |
dc.contributor.author | Tontiwatkul, Tisa | |
dc.date.accessioned | 2023-12-14T17:14:56Z | |
dc.date.available | 2023-12-14T17:14:56Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.issuedBE | 2561 | |
dc.description.abstract | An advertisement is one of the communication tools that product owners commonly produce to persuade potential customers to buy their products. To do so, choice of language in advertisements can be crucial not only to convey messages to customers, but also to play some other roles. In this era of globalization, English is very influential worldwide and thus it is a prevalent language choice in advertisements. The inclusion of English in advertisements might not be necessary, in terms of transferring meaning in situations where the target audience do not truly use the language. However, it can be observed that in a non-English speaking country like Thailand, English regularly appears along with the local language, Thai, in print advertisements, even for Thai products. To understand more about the roles of English in print advertisement in Thailand, this study analyses the language used in 100 facial cosmetic advertisements available in Thai magazines. The findings reveal that English is not really used for presenting meaning, rather it functions as a tool for getting attention, enhancing a product’s image and value, and denoting modernization. | |
dc.description.abstract | การโฆษณาเป็นเครื่องมือหนึ่งในการสื่อสารที่ผู้ผลิตต้องการสื่อแก่ลูกค้าเกี่ยวกับผลิตภัณฑ์ของตนรวมทั้งการโน้มน้าวให้ลูกค้าซื้อผลิตภัณฑ์อีกด้วยเพื่อให้การสื่อสารประสบผลส าเร็จการเลือกใช้ภาษาหรือค าในสื่อโฆษณานั้นมีส่วนส าคัญอย่างยิ่งเพราะไม่เพียงช่วยในการส่งสารถึงผู้รับแต่ยังมีบทบาทอย่างอื่นที่ส าคัญเช่นกันในปัจจุบันภาษาอังกฤษเป็นภาษาที่ได้รับการยอมรับเป็นภาษานานาชาติดังนั้นภาษาอังกฤษจึงเป็นภาษาที่ถูกเลือกใช้ในโฆษณาต่างๆ อย่างแพร่หลายการใช้ภาษาอังกฤษในโฆษณาอาจจะมีความจ าเป็นในแง่ของการสื่อความหมายในสถานการณ์ต่างๆที่กลุ่มเป้าหมายไม่ได้ใช้ภาษาของตนจริงๆอย่างไรก็ตามในประเทศที่ไม่ได้ใช้ภาษาอังกฤษเป็นภาษาราชการ เช่น ประเทศไทยภาษาอังกฤษนั้น จะปรากฏร่วมกับภาษาไทยทั้งในแผ่นพิมพ์โฆษณา หรือในผลิตภัณฑ์ดังนั้นเพื่อที่จะเข้าใจบทบาทของภาษาอังกฤษที่มีต่อการโฆษณาในสิ่งพิมพ์ในประเทศไทยการวิจัยนี้จึงได้ท าการวิเคราะห์การใช้ภาษาในโฆษณาเครื่องส าอางบนใบหน้าในวารสารในประเทศไทยโดยได้ค้นพบว่าภาษาอังกฤษไม่เพียงแต่ใช้เพื่อสื่อความหมายแต่ยังท าหน้าที่ในการดึงดูดความสนใจ เพิ่มภาพลักษณ์เพิ่มคุณค่าของผลิตภัณฑ์และแสดงถึงความทันสมัยอีกด้วย | th |
dc.identifier.issn | 2651-1347 (Print), 2672-989X (Online) | |
dc.identifier.uri | https://harrt.in.th/handle/123456789/1733 | |
dc.language.iso | en | |
dc.publisher | Faculty of Liberal Arts, Thammasat University (Rangsit Campus) | |
dc.publisher.place | Bangkok, Thailand | |
dc.subject | การโฆษณา | |
dc.subject | เครื่องสำอางบนใบหน้า | |
dc.subject | โฆษณาในสิ่งพิมพ์ | |
dc.subject | Advertisement | |
dc.subject | Facial Cosmetic | |
dc.subject | Print Advertisement | |
dc.subject.isced | 0232 วรรณคดีและภาษาศาสตร์ | |
dc.subject.oecd | 6.2 ภาษาและวรรณคดี | |
dc.title | Roles of English in facial cosmetic advertisements in Thai Magazines | |
dc.type | บทความวารสาร (Journal Article) | |
dspace.entity.type | Publication | |
harrt.itemID | 147 | |
harrt.researchArea | ภาษาศาสตร์ภาษาอังกฤษ | |
harrt.researchGroup | ภาษาอังกฤษ | |
harrt.researchTheme.1 | วัจนปฏิบัติศาสตร์/ปริจเฉทวิเคราะห์/วาทกรรมวิเคราะห์ (Pragmatics/Discourse Analysis) | |
mods.location.url | https://so04.tci-thaijo.org/index.php/jsel/article/view/159271/115202 | |
oaire.citation.endPage | 43 | |
oaire.citation.issue | 1 | |
oaire.citation.startPage | 24 | |
oaire.citation.title | Journal of Studies in the English Language | |
oaire.citation.volume | 13 |