Publication: 西语背景学员汉语声调习得的个案研究
Submitted Date
Received Date
Accepted Date
Issued Date
2009
Copyright Date
Announcement No.
Application No.
Patent No.
Valid Date
Resource Type
Edition
Resource Version
Language
cn
File Type
No. of Pages/File Size
ISBN
ISSN
eISSN
DOI
Scopus ID
WOS ID
Pubmed ID
arXiv ID
item.page.harrt.identifier.callno
Other identifier(s)
Journal Title
中國學研究期刊
Chinese Studies Journal
วารสารจีนศึกษา
Chinese Studies Journal
วารสารจีนศึกษา
Volume
2
Issue
2
Edition
Start Page
End Page
Access Rights
Access Status
Rights
Rights Holder(s)
Physical Location
Bibliographic Citation
Research Projects
Organizational Units
Authors
Journal Issue
Title
西语背景学员汉语声调习得的个案研究
Alternative Title(s)
A Case Study of Spaonish Speaking Learners' Acquisition of Chinese Intonation
กรณีศึกษาการฝึกฝนหน่วยเสียงวรรณยุกต์ของผู้เรียนที่มีพื้นหลังทางภาษาเป็นภาษาสเปน
กรณีศึกษาการฝึกฝนหน่วยเสียงวรรณยุกต์ของผู้เรียนที่มีพื้นหลังทางภาษาเป็นภาษาสเปน
Author(s)
Author’s Affiliation
Author's E-mail
Editor(s)
Editor’s Affiliation
Corresponding person(s)
Creator(s)
Compiler
Advisor(s)
Illustrator(s)
Applicant(s)
Inventor(s)
Issuer
Assignee
Other Contributor(s)
Series
Has Part
Abstract
本文以非声调语言国家三名初学汉语的西班牙语学生为调查研究对象,对其双音节声调与语流习得情况进行了调查研究,描述了其声调偏误状况,探讨问题发生的原因以及对策。
This paper focuses on Chinese intonation acquisition of three Spanish speaking learners. Based on the analysis of their learning results of intonation in two-syllabic words; sentences and the errors occurred, finding the cause of the errors, and offering some suggestions for Chinese intonation teaching.
บทความฉบับนี้เป็นกรณีศึกษาการออกเสียงหน่วยเสียงวรรณยุกต์ของผู้ที่มีพื้นหลังเป็นภาษาตะวันตก 3 ราย โดยอ่านออกเสียงคำสองพยางค์และสังเกตการผิดเพี้ยนของหน่วยเสียงวรรณยุกต์ โดยจะมีการแสดงให้เห็นเป็นตารางเปรียบเทียบและวิเคราะห์สาเหตุเพื่อนำไปสู่แนวทางการแก้ปัญหา
This paper focuses on Chinese intonation acquisition of three Spanish speaking learners. Based on the analysis of their learning results of intonation in two-syllabic words; sentences and the errors occurred, finding the cause of the errors, and offering some suggestions for Chinese intonation teaching.
บทความฉบับนี้เป็นกรณีศึกษาการออกเสียงหน่วยเสียงวรรณยุกต์ของผู้ที่มีพื้นหลังเป็นภาษาตะวันตก 3 ราย โดยอ่านออกเสียงคำสองพยางค์และสังเกตการผิดเพี้ยนของหน่วยเสียงวรรณยุกต์ โดยจะมีการแสดงให้เห็นเป็นตารางเปรียบเทียบและวิเคราะห์สาเหตุเพื่อนำไปสู่แนวทางการแก้ปัญหา