Search Results
การพัฒนาพฤติกรรมมนุษย์ตามแนวพุทธจริยศาสตร์ในตำบลท่าสองคอน อำเภอเมือง จังหวัดมหาสารคาม
พระมหาอรรถพงษ์ สิริโสภโณ, Phramaha Attapong Sirisobhaṇ (2020)
2) to study the human behavior according to Buddhist ethics in Tha Song Khon Sub-district, Muang District, Mahasarakham Province...3) to study the ways to develop the human behavior according to Buddhist ethics in Tha Song Khon Sub-district, Muang District, Mahasarakham Province. This study was a qualitative research carried out by studying information from the Tripitaka
A study of Hakka aspectual system
Bovonwiwat, Wichaya (2012)
[superscript]42 “เสร็จ/แล้ว” การณ์ ลักษณะ Delimitative แสดงโดย jit[superscript]11 ha[superscript]11 “หนึ่งครั้ง” และการซํ้าคํากริยา การณ์ลักษณะ Tentative แสดง โดยคําว่า khɔn[superscript]42 “มอง/ดู/เห็น” ในกลุ่ม Unbounded ประกอบด้วยสองกลุ่มย่อยคือ Progressive.../already.” The Delimitative aspect is presented by jit11 ha11 “one time” and verb reduplication. The Tentative aspect is expressed by khɔn42 “look/watch/see.” The Unbounded aspect contains two subcategories, Progressive and Iterative. The Progressive aspect
พุทธจริยศาสตร์กับการป้องกันและแก้ไขปัญหายาเสพติดของชุมชน ในอำเภอเปือยน้อย จังหวัดขอนแก่น
พระครูกิตติโชติคุณ กิตฺติปาโล (ปะละกัง), Phrakhru Kittichotikhun Kittipalo (Palangang) (2018)
District 3) to study how to apply Buddhist ethics to solve and prevent drug problems of communities in Pueai Noi District Khon Kaen. This documentary research was carried out through data collecting from primary and secondary resources. The obtained data... then were analyzed by descriptive analysis method according to the inductive principle. The research results revealed that the concept of 1) Buddhist ethics for solving and preventing drug abuse problems in communities in Khon Kaen As a result of the group
El proceso de aprendizaje de ELE por parte de alumnos tailandeses: condicionantes lingüísticos y culturales
Srivoranart, Penpisa (2011)
posible de la comunidad docente: 18 profesores titulares y 178 estudiantes de español, pertenecientes a las universidades de Chulalongkorn, de Khon Kaen y de Ramkhamhaeng. Con el fin de obtener información acerca de su competencia lingüística y.... The questionnaires were handed out to the most representative group of this teaching community: 18 permanent teachers and 178 Spanish students from Chulalongkorn University, Khon Kaen University and Ramkhamhaeng University. To obtain the information concerning
Estudio sobre la enseñanza de traducción en Tailandia y diseño de una propuesta didáctica
Sirinit, Thanita (2017)
Chulalongkorn (Bangkok) y la Universidad de Khon Kaen (Khon Kaen), donde se imparten las asignaturas de Traducción como asignatura obligatoria y asignatura optativa. Por otra parte, con el fin de evaluar la competencia traductora, los alumnos han realizado una... of translation teaching and learning in Thailand we have handed out a questionnaire to the students in the Bachelor of Arts Program in Spanish from Chulalongkorn University (Bangkok) and Khon Kaen University (Khon Kaen), where translation subjects are taught