Search Results
ประณามบทและนิคมนกถาในวรรณคดีบาลี : แนวคิด รูปแบบ และภาษา
พระมหาสายัญ ศรีอ่อน, Srion, Phramaha Sayan (2007)
, the nāndī (=dramatic prologue) and the bharatavākya (=dramatic epilogue), therefore, all share certain similarities with each other. As these texts take place in their corresponding literature and bear a purposeful resemblance to an āśis in a Vedic
การเปลี่ยนแปลงความคิดเกี่ยวกับผีและอมนุษย์ผู้หญิง ในนวนิยายไทยระหว่างทศวรรษ 2530-2550
ชณิกา กาวิชัย, Chanika Kawichai (2021)
Thai society in the 1990s - the 2000s was a dramatical period in economic, politic, and culture. It is leading to transform the concept of female ghosts and non-humans in novels at these times. In this sense, this change can be inferred to a number
ละครซ้อนละครในละครเรื่องปริยทรรศิกาและพาลรามายณะ
สิทธิเชศวร์ เจนเรื่อย, Chenruay, Sitthiches (2018)
. Then the wedding had been held. This play-within-a-play had its own ending as stated in Sahityadarpana. The influence of play-within-a-play upon the principal plays was to emphasize dramatic action in context of plot development. On the other hand, in the context
การศึกษาวากยสัมพันธ์ข้ามสมัยในคำว่า ไป และ มา
วรลักษณ์ วีระยุทธ, Worralak Weerayuth (2013)
the adverbs maa, and maa, dramatically increase in the present-day usage. The usage of the adverbs pay and maa continuously increase over time. There is a tendency to increase as a result of grammaticalization which is continuous and not yet incomplete.
ปัจจัยที่มีผลต่ออารมณ์สะเทือนใจในบทละครโนเรื่อง เซ็ทตะอิ ฟุจิโตะ และเท็งโกะ
วสันต์ เตร์ยาซิงห์ (2002)
" plays: dramatic emotion and Noh emotion.
ความสัมพันธ์ระหว่างละครไทยและละครภารตะ
นิยะดา สาริกภูติ, Niyada Sarikabhuti (1972)
, a popular form of the Hindu dramatic art. Others which deserve more attention are Hun (marionette), Nang Yai and other court entertainments such as Rabeng, Mong Khrum, Kula-ti-mai, etc. Researches in those said above which constitute a part
พัฒนาการทางวรรณกรรมของชาติ กอบจิตติระหว่างปี พ.ศ.2522-พ.ศ.2548
บุศราพรรณ ประจง, Bootsaraphan Prachong (2018)
literary works have dramatically developed from his earlier works and his literature development has a great influence on the change in Thai literature community in terms of developing content and style to differentiate themselves from traditional
แนวคิดทางสุนทรียศาสตร์ในนาฏกรรมโขน : กรณีศึกษาสถาบันนาฏศิลป์บ้านรักษ์ไทย จังหวัดเชียงใหม่
อรอุษา สุขจันทร์, Aornusa Sukchan (2015)
to bring the aesthetic experience to the audience and make them feel impress and appreciate with the performance. Summarily, Khon is the dramatic works that has to punctiliously created and produced for the splendid of all elements.
มโนทัศน์ความเป็นหญิงและความเป็นชายในนิตยสารสตรีสาร พ.ศ. 2491-2539
ปวีณา กุดแถลง, Paweena Guttalang (2018)
. Between the 1940 and the 1980s, Thai Society witnessed dramatic social changes which shaped conceptions, hopes, emotions and feelings of men and women, as well as their familial relationships.
การศึกษาวิเคราะห์วรรณคดีเรื่องกุมารสัมภวะของกาลิทาส สรรคที่ 1-8
พรภวิทย์ อุปชัย, Uppachai, Phornpawit (2022)
) the composition of denouement like dramatic theory. A study of the rhetoric or figures of speech in Kumārasambhava was found that the literature consists of beauty with Alankaras (figures of speech) that were divided into 2 types: 1) Arthālankāra (figures