Search Results
Vocabulary Searching of the Students Majored in Spanish of the University of Khon Kaen
Jittho, Arthit (2013)
La enseñanza del español para el turismo en Tailandia
Tongwanchai, Fuangket, Fuentes Hurtado, María de las Mercedes (2014)
de dedicarse profesionalmente al sector turístico y en la Universidad de Khon Kaen se les prepara para ello impartiendo la asignatura de Turismo con un programa muy particular orientado al mundo laboral donde se les proporciona a los estudiantes una
Spanish writing in Hotel and Tourism Brochures :grammatical errors, improvements and solutions
Díaz, Elisa Cristina (2013)
เกมสำหรับสอนวัฒนธรรมในชั้นเรียนภาษาสเปนระดับ A1-A2
ดาริกานต์ โคตรชนะ, ภาสุรี ลือสกุล, Kotchana, Darikarn, Luesakul, Pasuree (2020)
วัฒนธรรมคือองค์ประกอบสาคัญในการเรียนการสอนภาษาสเปนในฐานะต่างประเทศความรู้เกี่ยวกับวิถีชีวิตประเพณีและความรู้สึกนึกคิดในประเทศผู้พูดภาษาสเปนต่างๆจะท าให้ผู้เรียนเข้าใจมิติหลากหลายของภาษาและสามารถสื่อสารได้ดียิ่งขึ้นผลงานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์ที่จะนาเสนอแนวทางการสอนเนื้อหาวัฒนธรรมในชั้นเรียนภาษาสเปนระดับA1-A2 ด้วยการใช้เกมซึ่งจะช่วยสร้างแรงจูงใจในการเรียนรู้ให้กับนักศึกษา กรณีศึกษาในงานวิจัยนี้คือชั้นเรียนภาษาสเปนในหลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาตะวันตกวิชาเอกภาษาสเปนคณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์มหาวิทยาลัยขอนแก่นเนื่องจากผู้วิจัยเห็นว่าเนื้อหาวัฒนธรรมซึ่งควรเป็นส่วนสาคัญของการเรียนการสอนภาษาตั้งแต่ระดับพื้นฐานยังไม่มีบทบาทมากนักในชั้นเรียนระดับ A1-A2 ของหลักสูตรฯโดยผู้วิจัยได้วิเคราะห์เนื้อหาวัฒนธรรมในชั้นเรียนภาษาสเปนระดับA1-A2ในหลักสูตรนี้ศึกษาทฤษฎีที่เกี่ยวข้องอย่างทฤษฎีสมรรถนะทางการสื่อสาร (Competencia comunicativa) ทฤษฎีการสอนเนื้อหาวัฒนธรรมในชั้นเรียนภาษาต่างประเทศและทฤษฎีเกมการสอนจากนั้นจึงสร้างตัวอย่างเกมจากหัวข้อต่างๆในแผนการเรียนการสอนของสถาบันเซร์บันเตส (Plan curricular del Instituto Cervantes หรือ PCIC) และได้นาไปทดลองใช้จริงกับนักศึกษาในหลักสูตรเพื่อวัดประสิทธิภาพและประสิทธิผลของเกมดังกล่าว
ปัจจัยทางภาษาและวัฒนธรรมที่กำหนดลักษณะการเรียนรู้ ภาษาสเปนของผู้เรียนชาวไทย
เพ็ญพิสาข์ ศรีวรนารถ, Srivoranart, Penpisa (2012)
manners. As our informants, we selected 18 permanent teachers and 178 Spanish students from the only three universities in Thailand that offer a Spanish major in their curriculum: Chulalongkorn University, Khon Kaen University, and Ramkhamhaeng University
Motivation and Attitudes in Studying Spanish of Students of Triam Udom Suksa School
Kaewseepeng, Thippayasuda, Tongwanchai, Fuangket (2021)
The popularity of studying Spanish as a foreign language in secondary school has increased in the last 5 years in Thailand and Triam Udom Suksa school is the first secondary school that offers Spanish classes with the aim to create students that are increasingly interested in enrolling every year with Spanish language skills. The purpose of this research is to study the motivations and attitudes of Triam Udom Suksa School students toward learning Spanish. The surveys were done by 60 students from Mattayom 4 to Mattayom 6. The findings showed that their experience and knowledge of Spanish mostly came from entertainment media such as songs, dramas, series, beauty pageants, sports games, or other media with Spanish insertion. The main reason why they chose to study Spanish language was that they believed that it would be a good opportunity for them in their future career as Spanish is spoken by few people in Thailand. The results from this study could be used as a database and as a guideline for increasing students’ motivation and positive attitudes toward learning Spanish. Such information is useful for Spanish teachers in secondary school to design and develop appropriate contents for Spanish courses to improve student’s academic achievement.
Estudio sobre la enseñanza de traducción en Tailandia y diseño de una propuesta didáctica
Sirinit, Thanita (2017)
Chulalongkorn (Bangkok) y la Universidad de Khon Kaen (Khon Kaen), donde se imparten las asignaturas de Traducción como asignatura obligatoria y asignatura optativa. Por otra parte, con el fin de evaluar la competencia traductora, los alumnos han realizado una... of translation teaching and learning in Thailand we have handed out a questionnaire to the students in the Bachelor of Arts Program in Spanish from Chulalongkorn University (Bangkok) and Khon Kaen University (Khon Kaen), where translation subjects are taught
Using Videos to Motivate and Evaluate Students in Languages Lessons
Fuentes Hurtado, María de Las Mercedes (2014)