Search Results
ประณามบทและนิคมนกถาในวรรณคดีบาลี : แนวคิด รูปแบบ และภาษา
พระมหาสายัญ ศรีอ่อน, Srion, Phramaha Sayan (2007)
, the nāndī (=dramatic prologue) and the bharatavākya (=dramatic epilogue), therefore, all share certain similarities with each other. As these texts take place in their corresponding literature and bear a purposeful resemblance to an āśis in a Vedic
การศึกษาวิเคราะห์วรรณคดีเรื่องกุมารสัมภวะของกาลิทาส สรรคที่ 1-8
พรภวิทย์ อุปชัย, Uppachai, Phornpawit (2022)
) the composition of denouement like dramatic theory. A study of the rhetoric or figures of speech in Kumārasambhava was found that the literature consists of beauty with Alankaras (figures of speech) that were divided into 2 types: 1) Arthālankāra (figures
ความสัมพันธ์ระหว่างละครไทยและละครภารตะ
นิยะดา สาริกภูติ, Niyada Sarikabhuti (1972)
, a popular form of the Hindu dramatic art. Others which deserve more attention are Hun (marionette), Nang Yai and other court entertainments such as Rabeng, Mong Khrum, Kula-ti-mai, etc. Researches in those said above which constitute a part
ละครซ้อนละครในละครเรื่องปริยทรรศิกาและพาลรามายณะ
สิทธิเชศวร์ เจนเรื่อย, Chenruay, Sitthiches (2018)
. Then the wedding had been held. This play-within-a-play had its own ending as stated in Sahityadarpana. The influence of play-within-a-play upon the principal plays was to emphasize dramatic action in context of plot development. On the other hand, in the context