Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
No Thumbnail Available
Publication

เป้าประสงค์ของดนตรีในทัศนะของโชเปนฮาวเออร์และเวทานตะ

ศิริพันธ์ โสภารัตนากุล, ปิยะมาศ ใจใฝ่, Siriphan Soparattanakoon, Piyamas Jaifai (2022)

ได้แก่ เป้าประสงค์ในตัวเอง คือการเป็นกระจกสะท้อนลักษณะหรือธรรมชาติของความจริงสูงสุด และเป้าประสงค์นอกตัวเอง คือการเป็นเครื่องมือในการนําผู้ฟังเข้าสู่สภาวะจิตที่เป็นสมาธิ ผ่านกระบวนการของสุนทรียปัสนาการ (aesthetic contemplation) และศานติรส (santarasa... to the level of meditation whereas the former can be seen as the mirrors that reflect the nature of truth. These two purposes can be achieved through the process of aesthetic contemplation and Santarasa leading to the ultimate reality without

No Thumbnail Available
Publication

การศึกษาเปรียบเทียบปรัชญาอัตถิภาวนิยมของเซอเร็น อาบี คีร์เคกอร์ดกับพุทธปรัชญา

ศรุตานนท์ ไรแสง, Sarutanon Raisang (2018)

(Aesthetical stage) 2) อัตถิภาวะกับจริยศาสตร์ (Ethical stage) 3) อัตถิภาวะกับศาสนา (Religious stage) เพื่อเชื่อมโยงศรัทธา (faith) ที่มีต่อพระเจ้าขัดเกลาจิตใจของตนเองอย่างบริสุทธิ์ วัตถุประสงค์ ข้อที่ 2 พบว่า พุทธปรัชญามองโลกและชีวิตที่ปรากฎในพุทธประวัติของเจ้า...) Aesthetical stage , 2) Ethical stage , 3) Religious and religious status to connect. Linking faith to God, purifying his mind purely. In the analysis of the second objective, Buddhist philosophy looking at the world and the life that appears in the history

No Thumbnail Available
Publication

เป้าประสงค์ของดนตรี: บทสะท้อนแนวคิดทางปรัชญาในทัศนะของโชเปนฮาวเออร์และเวทานตะ

ศิริพันธ์ โสภารัตนากูล (2022)

themselves and enter an unconscious meditation in order to discover the truth. Through aesthetic contemplation and santarasa.