Publication:
การกล้าเสี่ยงที่จะพูดเพื่อเพิ่มการมีส่วนร่วมในชั้นเรียนของนักศึกษา

dc.contributor.authorพจมาน โสมอินทร์
dc.contributor.authorPotchaman Sominen
dc.date.accessioned2023-12-16T14:38:33Z
dc.date.available2023-12-16T14:38:33Z
dc.date.issued1998
dc.date.issuedBE2541
dc.description.abstractThe purpose of this classroom-based research study is to examine the extent towhich enhancing risk-taking in speaking increases students’ participation in theclassroom. This study was carried out with 26 first year undergraduates from theDepartment of Chemistry, Faculty of Science, King Mongkut’s University ofTechnology Thonbuti &MUTT), with 6 of the students chosen as subjects. Theinstruments used for data collection were observation checksheets, students’ diaries.teacher’s diary, observer’s diary, questionnaires, video tape, and s8erni-structuredinterviews. In order to investigate whether risk-taking in speaking could help students toincrease participation in the classroom the researcher used three types of speamactivities; problem-so- debate, and oral presentation as tools to provide students’chances to practice speaking in the classroom and also take risks in speakring. The findings of this research study revealed that enhancing risk-taking inspeaking fairly helped increase students’ participation in the classroom. In additionthe students had positive attitudes towards the use of the speaking activities whichmeant that the students perceived risk-taking as one type of behaviour to drive them tospeak more. Furthermore, the students perceived risk-taking as challenging andinterest& a tool to build up self-confidence, and a tool to develop speaking skills.
dc.identifier.urihttps://harrt.in.th/handle/123456789/8614
dc.language.isoth
dc.publisherมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
dc.publisher.placeกรุงเทพมหานคร
dc.subjectการกล้าเสี่ยง
dc.subjectทักษะการพูด
dc.subjectกิจกรรมสำหรับฝึกพูด
dc.subjectโอกาสในการพูด
dc.subjectการมีส่วนร่วม
dc.subject.contentCoverageTHA - ไทย
dc.subject.contentCoverageENG - อังกฤษ
dc.subject.isced0231 การเรียนภาษา
dc.subject.oecd6.2 ภาษาและวรรณคดี
dc.titleการกล้าเสี่ยงที่จะพูดเพื่อเพิ่มการมีส่วนร่วมในชั้นเรียนของนักศึกษา
dc.title.alternativeEnhancing Risk-Taking In Speaking to Increase Students' Participation in the Classroomen
dc.typeวิทยานิพนธ์ระดับปริญญาโท (Master Thesis)
dspace.entity.typePublication
harrt.itemID257
harrt.researchAreaภาษาศาสตร์ประยุกต์ (Applied Linguistics)
harrt.researchGroupภาษาศาสตร์
harrt.researchTheme.1การเรียนการสอนภาษา (Language Teaching)
mods.location.urlhttps://tdc.thailis.or.th/tdc/browse.php?option=show&browse_type=title&titleid=49282
thesis.degree.departmentคณะศิลปศาสตร์
thesis.degree.grantorมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี
thesis.degree.levelปริญญาโท
thesis.degree.nameศิลปศาสตรมหาบัณฑิต
Files