Publication: การกล้าเสี่ยงที่จะพูดเพื่อเพิ่มการมีส่วนร่วมในชั้นเรียนของนักศึกษา
dc.contributor.author | พจมาน โสมอินทร์ | |
dc.contributor.author | Potchaman Somin | en |
dc.date.accessioned | 2023-12-16T14:38:33Z | |
dc.date.available | 2023-12-16T14:38:33Z | |
dc.date.issued | 1998 | |
dc.date.issuedBE | 2541 | |
dc.description.abstract | The purpose of this classroom-based research study is to examine the extent towhich enhancing risk-taking in speaking increases students’ participation in theclassroom. This study was carried out with 26 first year undergraduates from theDepartment of Chemistry, Faculty of Science, King Mongkut’s University ofTechnology Thonbuti &MUTT), with 6 of the students chosen as subjects. Theinstruments used for data collection were observation checksheets, students’ diaries.teacher’s diary, observer’s diary, questionnaires, video tape, and s8erni-structuredinterviews. In order to investigate whether risk-taking in speaking could help students toincrease participation in the classroom the researcher used three types of speamactivities; problem-so- debate, and oral presentation as tools to provide students’chances to practice speaking in the classroom and also take risks in speakring. The findings of this research study revealed that enhancing risk-taking inspeaking fairly helped increase students’ participation in the classroom. In additionthe students had positive attitudes towards the use of the speaking activities whichmeant that the students perceived risk-taking as one type of behaviour to drive them tospeak more. Furthermore, the students perceived risk-taking as challenging andinterest& a tool to build up self-confidence, and a tool to develop speaking skills. | |
dc.identifier.uri | https://harrt.in.th/handle/123456789/8614 | |
dc.language.iso | th | |
dc.publisher | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี | |
dc.publisher.place | กรุงเทพมหานคร | |
dc.subject | การกล้าเสี่ยง | |
dc.subject | ทักษะการพูด | |
dc.subject | กิจกรรมสำหรับฝึกพูด | |
dc.subject | โอกาสในการพูด | |
dc.subject | การมีส่วนร่วม | |
dc.subject.contentCoverage | THA - ไทย | |
dc.subject.contentCoverage | ENG - อังกฤษ | |
dc.subject.isced | 0231 การเรียนภาษา | |
dc.subject.oecd | 6.2 ภาษาและวรรณคดี | |
dc.title | การกล้าเสี่ยงที่จะพูดเพื่อเพิ่มการมีส่วนร่วมในชั้นเรียนของนักศึกษา | |
dc.title.alternative | Enhancing Risk-Taking In Speaking to Increase Students' Participation in the Classroom | en |
dc.type | วิทยานิพนธ์ระดับปริญญาโท (Master Thesis) | |
dspace.entity.type | Publication | |
harrt.itemID | 257 | |
harrt.researchArea | ภาษาศาสตร์ประยุกต์ (Applied Linguistics) | |
harrt.researchGroup | ภาษาศาสตร์ | |
harrt.researchTheme.1 | การเรียนการสอนภาษา (Language Teaching) | |
mods.location.url | https://tdc.thailis.or.th/tdc/browse.php?option=show&browse_type=title&titleid=49282 | |
thesis.degree.department | คณะศิลปศาสตร์ | |
thesis.degree.grantor | มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีพระจอมเกล้าธนบุรี | |
thesis.degree.level | ปริญญาโท | |
thesis.degree.name | ศิลปศาสตรมหาบัณฑิต |