Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
No Thumbnail Available
Publication

บทบาทสำคัญของการเขียนอักษรพู่กันจีนต่อการส่งเสริมการเรียนการสอนอักษรจีนของผู้เรียนชาวไทยในระดับพื้นฐาน

สวิตต์ ก่อมงคลกูล, จตุวิทย์ แก้วสุวรรณ์, Kormpngkolkul, Sawit, Keawsuwan, Chatuwit (2022)

his article aims to analyze the critical role of Chinese calligraphy in encouragement of the teaching and learning Chinese characters for Thai students in basic level. The author reviewed relevant information from textbooks, books, dissertations..., research articles, academic articles, news, and announcements from government institutes. From the author’s analysis, it was found that Chinese calligraphy played an essential role in encouragement of teaching and learning Chinese characters in four areas

No Thumbnail Available
Publication

การศึกษาคำที่มีส่วนท้ายพยางค์กลุ่ม 通 ในเอกสารเซียนหลัวก่วนอี้อี่ว์

เหล่ย พาน, จตุวิทย์ แก้วสุวรรณ์, Pan, Lei, Keawsuwan, Chatuwit (2021)

of these Chinese characters that this phenomenon applies to belong to Level 3, 2) the โ-ะ โ- อุ และ อู vowels with alphabet ง in the coda position; the phenomenon shortens the /i/ vowel sound while the /ง/ retains its presence. All of these Chinese characters also... belong to Level 3, 3) the Chinese characters with sounds similar to the Siamese sounds used at the time belong to Level 1, 4) vowels with letters /น/ or /n/ in Chinese and vowels with letters /ม/ or /m/ in the coda position only has one word

No Thumbnail Available
Publication

การศึกษาลักษณะเด่นของศิลปะการตกแต่งร้านคาเฟ่สไตล์จีนในย่านเยาวราช

อาทิตยา แสงสินไชย, อภิชญา สกุลอุดมกาญจน์, จตุวิทย์ แก้วสุวรรณ, Saengsinchai, Atitaya, Sakuludomkan, Apichaya, Keawsuwan, Chatuwit (2022)

of decorating Chinese-style cafes in Yaowarat and presenting the Characters of Chinese art and culture in cafe business. The ways to gather information are to survey and collect information about the art of a Chinese-style café at Yaowarat that can only

No Thumbnail Available
Publication

浅析象形字在零基础对外汉语汉字教学中的应用

Jin, Ying, Keawsuwan, Chatuwit, 金, 莹, 顾, 雄伟 (2021)

With the increasing international status of China, the ever-developing political, economic and trade relations between China and the world have caused more and more foreigners to learn Chinese, however, because Chinese characters are different from... syllable texts, they are ideograms but not phonography, the learning of Chinese characters for beginners is very difficult and a bit boring. The purpose of this article is to enable students to understand the structure and meaning of Chinese characters

No Thumbnail Available
Publication

การศึกษาคำที่มีส่วนท้ายพยางค์กลุ่ม 通 ในเอกสารเซียนหลัวก่วนอี้อี่ว์

พาน เหล่ย, จตุวิทย์ แก้วสุวรรณ์, Pan, Lei, Keawsuwan, Chatuwit

of these Chinese characters that this phenomenon applies to belong to Level 3, 2) the โ-ะ โ- อุ และ อู vowels with alphabet ง in the coda position; the phenomenon shortens the /i/ vowel sound while the /ง/ retains its presence. All of these Chinese characters also... belong to Level 3, 3) the Chinese characters with sounds similar to the Siamese sounds used at the time belong to Level 1, 4) vowels with letters /น/ or /n/ in Chinese and vowels with letters /ม/ or /m/ in the coda position only has one word

No Thumbnail Available
Publication

การศึกษาเปรียบเทียบการออกเสียงพยัญชนะฐานริมฝีปากระหว่างภาษาจีนกับภาษาเกาหลี

นภัสวรรณ สว่างจิต, วิสสุตา วาพัดไทย, จตุวิทย์ แก้วสุวรรณ์, Sawangchit, Naphatsawan, Wapadthai, Wissuta, Keawsuwan, Chatuwit (2022)

comparison table for declaring the same and the different points. Research results showed that 1. Consonants sound b /p/ matched the ancient Chinese characters among 幫 /p/ 並 /b/ 滂 /p‘/ pronounced in accordance with the pronunciation of Korean consonants ㅂ /p.../, but some consonants sound when entering in Korean phonetic system sound pronounced as ㅍ /p‘/ because it is influenced by the phonetic components of Chinese characters. 2. Consonants p /p‘/ matched the ancient Chinese characters among 滂 /p‘/ 並 /b/ pronounced

No Thumbnail Available
Publication

手绘简笔画在国际中文教育中的教学应用

Zhang, Feng, Keawsuwan, Chatuwit, 张, 丰, 顾, 雄伟 (2022)

and links, and are particularly useful in the teaching of Chinese characters, vocabulary and idioms. Can be applied to pronunciation teaching, but not good at grammar teaching. It is of great help for students to understand Chinese myths and legends