Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
No Thumbnail Available
Publication

การใช้คำสันธานในเรียงความของผู้เรียนภาษาญี่ปุ่นชาวไทยจากคลังข้อมูลภาษา

ภูวัตร ทาอินต๊ะ, Tainta, Phuwat (2022)

of conjunctions in essays by Thai learners is both similar and different to that of Japanese native speakers. Regardling similarities, Thai learners use the conjunction ‘shikashi’ ‘mata’ and ‘soshite’ as often as apanese native speakers. This may be because.... Regarding differences, Thai learners use more conjunctions like ‘soreni’ and ‘dakara’ in their essays compared to the essays of Japanese native speakers who use less conjunctions. This may be because native Japanese speakers understand the use of ‘soreni

No Thumbnail Available
Publication

日タイ大学生による短期交流活動の意義と今後の在り方-タイにおける日本語学習者と教師の視点―

横田恭一, 鹿目葉子, Yokota,Kyoichi, Kanome, Yoko (2017)

friendshipthrough interactions with native Japanese speakers of the same age group. However, it was revealed that teachers did not always perceive the projects effective due to inadequate prior consultation and preparation...This study examined how learners and teachers of Japanese in a Thai university perceived the short-term cultural exchange programs conducted by accepting students from Japanese universities and what programs should be conducted

No Thumbnail Available
Publication

การศึกษาการใช้สำนวนแสดงมุมมองในโครงสร้างเรื่องเล่า: กรณีศึกษางานเขียนเล่าเรื่องของชาวญี่ปุ่นและผู้เรียนภาษาญี่ปุ่นชาวไทย

พัชราพรรณ สุวรรณกูฏ, Suvanakoot, Patcharaphan (2022)

between Japanese native speakers (JJJ) and Thai learners (TTH). Regarding the analysis, the data from JJJ and TTH in a story writing task were collected from the International Corpus of Japanese as a Second Language. The result of the observation...เล่าเรื่องจากภาพของชาวญี่ปุ่นและผู้เรียนภาษาญี่ปุ่นชาวไทย กลุ่มละ 50 คนจากคลังข้อมูล International Corpus of Japanese as a Second Language ผลการศึกษาพบว่า ชาวญี่ปุ่นใช้สำนวนแสดงมุมมองในแต่ละโครงสร้างต่างกัน ในโครงสร้าง承ชาวญี่ปุ่นส่วนใหญ่ไม่ใช้สำนวนแสดง

No Thumbnail Available
Publication

ผลการใช้กิจกรรมการเรียนรู้ตามทฤษฎี CMM และแนวคิด RT ที่มีต่อความสามารถในการสนทนาแบบญี่ปุ่น

กวิตา ฟองสถาพร, ฤดีรัตน์ ชุษณะโชติ, วรวุฒิ จิราสมบัติ, Fongsataporn, Kavita, Chusanachoti, Ruedeerath, Chirasombutti, Voravudhi (2022)

statistics and Wilcoxon signed - rank test were used to compare the data. The findings revealed that the students’ Japanese conversation style of the post-test were significantly higher than the pre-test at .01 level (z = 2.956, p-value = 0.003). Speaker role...This research aimed to study the effects of the learning activity based on Coordinated Management of Meaning (CMM) and Reader’s Theatre (RT) on Japanese conversation style (共話 or Kyouwa). The sample of this study was 11 students who were eleventh