Search Results

Now showing 1 - 10 of 28
No Thumbnail Available
Publication

Thai Actors and Their Methods of Characterization

Thanyarat Praditthaen, Prit Supasetsiri, Porawan Patayanon (2023)

characters in a realistic manner, (2) a major component of acting is ‘becoming the character.’ Participants reported needing a character’s actions to be logical, and therefore need to thoroughly analyze a character so they can completely transform... into the character. Methods of characterization were found to be consistent with approaches in the works of Stanislavski. This is in part due from Pantoomkomol (1995)’s import of these ideas into Thai performing arts contexts. However, it was also found

No Thumbnail Available
Publication

กลวิธีการนำเสนอลักษณะแทรจิคคอเมดีในละครเวทีเรื่องการมาเยือนของหญิงชรา

คอลิด มิดำ, Midam, Khalid (2020)

of tragicomedy delivery methods: from humor to distress, by shifting humorous mood to distress due to the bitter fate of the character, and from distress to humor, by hopelessly laughing at the uncontrolled situation where the character cannot do anything... but to bitterly laugh 2) Tragicomedy is delivered through designing peculiar characters to reflect the comical dark side of humanness 3) The actor embodied the character’s sense of humor as well as strived to understand the cycle of acting-reacting in order

No Thumbnail Available
Publication

การแสดงที่พัฒนามาจากนิทานเซน เรื่อง ภูตแพ้

จุติกา โกศลเหมมณี (2018)

the complicated ideas of the Zen beliefs, (3) The chorus summarized each part of stories through singing, making the performance concise and most reflecting traits of the characters, (4) The stories were told through songs selected on a basis of best describing... the characters’ traits and emphasizing emotion-based special sounds, leaving a positive impression on the audience,(5) There were a careful design of moves and organization of art elements, (6) Ghosts were created as new characters to connect two Zen stories, (7

No Thumbnail Available
Publication

การสร้างสรรค์การแสดงร่วมสมัยชุด Far or Near (ไกลหรือใกล้)

วนศักดิ์ ผดุงเศรษฐกิจ, พชรพร ฤกษ์สะอาด, Padungsestakit, Wanasak, RERKSA-ARD, PACHARAPORN (2019)

นี้มาสร้างบุคลิกลักษณะของตัวละครหลัก คือ ผีผู้ป่วยติดเชื้อโคโรน่า 2019 ให้บุคลิกภาพของผี (Character) มีอากัปกิริยาและการเคลื่อนไหวเชื่องช้าคล้ายศิลปะการฟ้อนรำของภาคเหนือ เมื่อผสมผสานกับองค์ประกอบต่าง ๆ ของการแสดง ได้แก่ เครื่องแต่งกาย อุปกรณ์ประกอบการ... to portray the main character, the ghost of the Corona 2019 patient. Apart from being added the graceful movement derived from the Northern Thai traditional dance, the character was further fulfilled with costumes, performance props and spaces on stage

No Thumbnail Available
Publication

การพัฒนาทักษะการแสดงเพื่อสร้างตัวละครผู้หญิงจีน ในการแสดงเรื่อง รายละเอียด ไม่ได้ ร่างกาย อยาก ของ ชิน วุน ปิง ตามหลักการแสดงของไมเคิล เชคอฟ

กุนทรา ไชยชาญ, Chaicharn, Kuntara (2019)

understand the character whose culture and background are different from the actor’s. Therefore, the researcher became highly interested in studying the method of how to approach a character from different social and cultural background. Chinese culture... Cannot Body Wants that reflects the issue of women of Chinese descents being upheld by certain attitudes and values, which still rings true to how these women are supposed to live in present time Asia. The method selected here is to approach the character

No Thumbnail Available
Publication

การพัฒนาทักษะของนักแสดงในการแสดงเดี่ยวเรื่อง เดอะ ไซริงกา ทรี ตามหลักการแสดงของม.ล. พันธุ์เทวนพ เทวกุล

เพียงดาว จริยะพันธ์ุ, Jariyapun, Peangdao (2021)

M.L. Pundhevanop Dhewakul believes that an actor who can be free from his/her ego, with an empty mind, unwavering focus, and unity of body and mind will easily become a character. With this doctrine, he created exercises to train the body and mind... the ability to become the characters and convey the message of the play genuinely and effectively. The researcher employed the acting method in three different ways, 1) to explore the inner experience of the characters, 2) to prepare body-mind for a

No Thumbnail Available
Publication

การสื่อสารในภาพยนตร์สารคดีเชิงละครโทรทัศน์สะท้อนชีวิตของผู้ป่วยโรค บุคลิกภาพแปรปรวนชนิดก้ำกึ่ง เรื่อง “ใต้รอยกรีด”

มนต์ศักดิ์ เกษศิรินทร์เทพ, สมคเน วรวิวัฒน์, ประยุกต์ ศรีทองกูล (2020)

technique to engage the audiences. Medium-shot was use to show the relationship of the characters and the feelings of the main characters and other characters conveying the internal mental health of the patient. Lighting was mostly matching the real scene... but some scenes is more expressionism to convey the emotion of the character and some is more contrast of color especially the violent or sex scenes. Third, story telling and editing by switching editing between the story and the interview will develop

No Thumbnail Available
Publication

“ไล่ล่า” การสร้างสรรค์การแสดงโนราร่วมสมัยตามแนวคิดกลวิธีการแสดงของสตานิสลาฟสกี

วนศักดิ์ ผดุงเศรษฐกิจ, Padungsestakit, Wanasak (2017)

This research aims at creating “Lai-La,” a contemporary Nora performance based on Stanislavski’s Method of Acting. The performance is expected to realistically and persuasively express characters’ objectives, conflicts and feelings. This study used... characters’ moods, leading to a more realistic and convincing performance, as found in a stage play. The process can be explained as follows. The first step is the creation of a new character, which is Peacock, considered as the main source of conflict

No Thumbnail Available
Publication

ราพณาสูร: บทละครเล่าย้อนความขัดแย้ง

ดังกมล ณ ป้อมเพชร, Na-pombejra,Dangkamon (2015)

in the definitions of “values,” “morals,” “righteousness,” and “justice,” as well as the causes and results of the conflicts in contemporary Thai society. The play asks major questions of whether the moral values held by each character and audience are individual... that in order to achieve fresh perspectives from each character’s point of view and a narration that is not restricted by an existing framework, the playwright had to first eliminate his own Papañca-dhamma and Akusala-mūla. As a consequence, a new play produced

No Thumbnail Available
Publication

การวิเคราะห์ละครโทรทัศน์ที่เกี่ยวกับการทุจริตคอร์รัปชันและ งานเขียนบทละครโทรทัศน์ เรื่อง “สืบสัมผัส”

กานต์สินี พิทักษ์วงษ์, Pithakwong, Kansinee (2021)

. 3) The point of view of stories was presented through the main character where the corruption violated his rights, as well as anyone with an idea and belief where injustice should not be tolerated. 4) The common characteristic of corrupted character... was excessively eager, lust of power, voracious, and the focus only on self-benefit. 5) It was mostly found that the corrupted character died at the end or subsequently was brought into justice. Based on the results, the creativity process was divided