Search Results
การมาเยือนของหญิงชรา: ปฏิบัติการสร้างสรรค์ละครฝรั่งเพื่อผู้ชมไทย
อาทรี วณิชตระกูล, Vanichtrakul, Arthri (2018)
The aim of this practiced based research was to explore the creative theatrical process. The objectives of the research were to examine a play script based on the original Western dramatic literature, The Visit, which was adaptedusing Buddhist... direction. The findings reveal that Thai audiences can understand the theme of the play and also the agony of the characters. In conclusion, presenting this play based on Western dramatic literature could be understood by Thai audiences as the literature’s
ละครหุ่นร่วมสมัย เรื่อง 'เดอะ เมจิก มิเรอร์' ละครเพื่อการเรียนรู้ของนักศึกษาการสื่อสารการแสดง
จุฑารัตน์ การะเกตุ, Karakate, Jutarat (2016)
and evaluation. The creative play is a way of teaching and learning drama by using Student-centered learning method which develops imagination, thoughts, Improvisation, creative expression and dramatic skills.
การสร้างและสื่อความหมายบทละครเวทีเรื่อง “พระมหาชนก” จากบทพระราชนิพนธ์ในพระบาทสมเด็จ พระปรมินทรมหาภูมิพลอดุลยเดช
กฤษณ คํานนท์, Kamnon, Krit (2018)
Mahachanok”, it focused on diligence, consciousness, and wisdom, which Pra Mahachanok taught to be engrossed. Although there was no achievement and shipwreck, but he was able to swim across the ocean for seven days until Mekhala rescued. Dramatic viewers can
ราพณาสูร: บทละครเล่าย้อนความขัดแย้ง
ดังกมล ณ ป้อมเพชร, Na-pombejra,Dangkamon (2015)
is complicit in creating and expanding the conflict inadvertently. The play was performed as play-reading during November 14-17, 2012, in the 12th Chulalongkorn Academic Fair at the Sodsai Pantoomkomol Center for Dramatic Arts, and on January 19, 2014
จากบทพูดสู่การเคลื่อนไหว : การสร้างสรรค์การแสดง เรื่อง ปลวก
ปัณณทัต โพธิเวชกุล, Po-dhivejakul, Pannatat (2018)
beings, who often ignore that threat until it destroys everything inside them. This creative work, The White Ants, uses the ana-lytic method and dramatic interpretation to cre-ate a storyline. In addition, using the composite of dramatic arts
เจตจำนงเสรีของพระลอ: แนวทางการกำกับการแสดงละครเวทีเรื่อง “ลอดิลกล่มฟ้า”
พรรณศักดิ์ สุขี, วิชชุตา วุธาทิตย์ (2020)
philosophical concepts of Free Will and Determinism to solve the dramatic question of “Fate and Free Will” in order to discover the Universality in theme to communicate to Non-Thai audiences. The findings reveal that, the characterization of Phra Lor
กลวิธีการเขียนบทละครเพลงสุนทราภรณ์จากประวัติชีวิตครูเอื้อ สุนทรสนาน
สาวิตา ดิถียนต์, Diteeyont, Sawita (2021)
being various and reflective of Thai society during the time they were composed. One of the unique characteristics of Suntaraporn’s songs is the literary nature of the lyrics that tell a story in a dramatic way. In addition, some songs were written based
Confronting Otherness through Theatre: On Directing The Merchant of Venice for Thai Audiences
Na-pombejra, Dangkamon (2021)
rules that would encourage Thai audiences to embrace new perspectives by watching the performance. The production was directed by the author in 2018 in the Department of Dramatic Arts in the Faculty of Arts at Chulalongkorn University. The directing
ละครเพลงพื้นบ้าน : กระบวนการเพื่อการพัฒนาทักษะการแสดงละคร จากกลอนปฏิภาณ
กิตติพงษ์ อินทรัศมี, Intharatsamee, Kittipong (2022)
The research article was part of the Doctor of Arts program thesis in Department of Thai Dramatic Arts on "Innovation in Folk Musical Drama" The objective of this research was to study the process of drama for the development of “folk musical
ผลของการฝึกกิจกรรมละครสร้างสรรค์ตามแนวคิดของวินีเฟร็ด วาร์ด และไบรอัน เวย์ ที่มีต่อพฤติกรรมการไม่กล้าแสดงออกของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนวัดทรงธรรม อำเภอพระประแดง จังหวัดสมุทรปราการ
วิชิตชัย ศิลพิพัฒน์, เวธนี กรีทอง, พาสนา จุลรัตน์, Sinpipat, Vishidchai, Greethong, Waythanee, Chularut, Pasana (2013)
การวิจัยนี้มีจุดมุ่งหมายเพื่อเปรียบเทียบการไม่กล้าแสดงออกของนักเรียนก่อนและหลังการได้รับการใช้กิจกรรมละครสร้างสรรค์ เปรียบเทียบการไม่กล้าแสดงออกของนักเรียนก่อนและหลังการได้รับการให้ข้อสนเทศ และเปรียบเทียบการไม่กล้าแสดงออกของนักเรียนที่ได้รับการใช้กิจกรรมละครสร้างสรรค์กับนักเรียนที่ได้รับการให้ข้อสนเทศ กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ นักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 6 โรงเรียนวัดทรงธรรม อำเภอพระประแดง จังหวัดสมุทรปราการ ปีการศึกษา 2552 ที่มีพฤติกรรมการไม่กล้าแสดงออก จำนวน 20 คน ใช้แบบประเมินการไม่กล้าแสดงออก แบบบันทึกการไม่กล้าแสดงออก โปรแกรมการฝึกกิจกรรมละครสร้างสรรค์ และโปรแกรมการให้ข้อสนเทศ และใช้สถิติวิเคราะห์หาค่ามัธยฐาน และค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิจัยพบว่า 1) หลังจากได้รับการฝึกกิจกรรมละครสร้างสรรค์ นักเรียนมีพฤติกรรมการไม่กล้าแสดงออกลดลง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 2) หลังจากได้รับการให้ข้อสนเทศ นักเรียนมีพฤติกรรมการไม่กล้าแสดงออกลดลง อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 และ 3) นักเรียนที่ได้รับการฝึกกิจกรรมละครสร้างสรรค์มีพฤติกรรมการไม่กล้าแสดงออกลดลงมากกว่า นักเรียนที่ได้รับการให้ข้อสนเทศ อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01