Publication:
Analysis of the Application of Color Psychology Practices in Teaching Mandarin Pridipanomyong International College -Thammasat University

dc.contributor.authorWang, Chunyu
dc.date.accessioned2023-12-15T14:23:54Z
dc.date.available2023-12-15T14:23:54Z
dc.date.issued2020
dc.date.issuedBE2563
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the impact of color psychology on different fields and specifically it’s suitable use for teaching Chinese as a second language (CSL /CFL)to foreigners as well. This paper examines the psychological effects of color on memory as it relates to education. The study analyses the effect of colors that have both long-waves and short-waves. Selecting the correct color has the effect of establishing positive emotions and enhancing memory with respect to learning. In this paper, through the study and practical application of color psychology in our teaching, it finally forms a theory about color psychology as one of the auxiliary means in teaching. The combination of educational psychology to study the influence of color is not just a simple cognitive category. Our findings suggest that color-psychological effects are one of the theoretical means to the support our educational activities and can be used to complete teaching tasksmoreeffectively and efficiently .
dc.description.abstractการวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลทางจิตวิทยาของสีที่ส่งผลต่อการจดจำ โดยเฉพาะอย่างยิ่งการประยุกต์ใช้สีเพื่อการเรียนการสอนภาษาจีนเป็นภาษาที่สอง (CSL/CFL) งานวิจัยนี้ตรวจสอบผลกระทบทางจิตวิทยาของสีในด้านการเรียนรู้ การสังเกตการณ์จดจำ เพื่อวิเคราะห์บทบาทของความอบอุ่นและความเย็นของสีในสื่อการเรียนการสอน โดยเลือกใช้สีที่เหมาะสมเพื่อเสริมสร้างความสนใจในการที่มุ่งเน้นการเรียนรู้และความทรงจำ บทความนี้ได้ศึกษาการทดลองด้านจิตวิทยาสีโดยออกแบบสไลด์ (PPT) ที่มีพื้นหลังเป็นสีแดงสีเหลืองสีเขียวและสีน้ำเงิน (PPT) เป็นการประยุกต์ใช้โปรแกรมคอมพิวเตอร์ในการสอนเชิงปฏิบัติในกิจกรรมการสอนระดับมหาวิทยาลัย ต่อจากนั้นวิเคราะห์ผลลัพธ์โดยใช้ t-test สำหรับ EG and CG สำหรับงานทั้งสี่ที่ออกแบบมาเพื่อประเมินการเรียนรู้และการเก็บรักษาความทรงจำ ผลการศึกษาแสดงให้เห็นว่าอิทธิพลของจิตวิทยาสีเป็นวิธีการทางทฤษฎีที่มีคุณค่าอย่างหนึ่งที่สนับสนุนกิจกรรมการศึกษาโดยเฉพาะอย่างยิ่งในการกระตุ้นและเพิ่มความสนใจของนักเรียนนักศึกษาซึ่งเป็นสิ่งสำคัญสำหรับการจดจำระยะสั้นและสามารถนำมาประยุกต์ใช้ในการเรียนการสอนอย่างมีประสิทธิภาพมากขึ้นth
dc.identifier.urihttps://harrt.in.th/handle/123456789/3467
dc.language.isoen
dc.subjectภาษาจีนเป็นภาษาต่างประเทศ
dc.subjectจิตวิทยาสี
dc.subjectความสนใจ
dc.subjectการจดจำ
dc.subjectChinese As A Foreign Language
dc.subjectColor Psychology
dc.subjectAttention
dc.subjectMemory
dc.subject.isced0231 การเรียนภาษา
dc.subject.oecd6.2 ภาษาและวรรณคดี
dc.titleAnalysis of the Application of Color Psychology Practices in Teaching Mandarin Pridipanomyong International College -Thammasat University
dc.title.alternativeการใช้จิตวิทยาเรื่องสีในการสอนภาษาจีน วิทยาลัยนานาชาติปรีดี พนมยงค์ มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์th
dc.typeบทความวารสาร (Journal Article)
dspace.entity.typePublication
harrt.itemID565
harrt.researchAreaการสอนภาษาจีน
harrt.researchGroupภาษาจีน
harrt.researchTheme.1วิธีการสอน
mods.location.urlhttps://rsujournals.rsu.ac.th/index.php/jla/article/view/544
oaire.citation.endPage150
oaire.citation.issue2
oaire.citation.startPage125
oaire.citation.titleJournal of Liberal Arts, Rangsit University
oaire.citation.titleวารสารศิลปศาสตร์ มหาวิทยาลัยรังสิตth
oaire.citation.volume15
Files