Search Results
Lernmotivation der Deutschstudierenden an der Universität Khon Kaen
Chalaem, Sukanya, Topeongpong, Anchalee, สุกัลยา แฉล้ม, อัญชลี โตพึ่งพงศ์ (2019)
สุดสะแนน-สาวะถี: การออกแบบกิจกรรมละครฐานชุมชนและสร้างสรรค์การแสดง เพื่อบอกเล่าความทรงจำร่วมของคนอีสาน
พชญ อัคพราหมณ์, Akkapram, Pachaya (2020)
The research project of Sud Sa Nan-Sawatthee: Creating Contemporary Performance from Cultural Capital for Telling Collective Memory and Values of Isan Community, A Case Study of Sawatthee Community, Muang district, Khon Kaen province aims to find... at Sawatthee community. Secondly, to develop a production of contemporary performance titled “Sud Sa Nan” and to present in Performing Arts Studio, Faculty of Fine and Applied Arts at Khon Kaen University. The results found that drama activities are designed
คำเรียกสีของผู้พูดภาษาไทใหญ่ในชุมชนบ้านเวียงหวาย ตำบลม่อนปิ่นอำเภอฝาง จังหวัดเชียงใหม่
วรรณวนัช อรุณฤกษ์, Aroonroek, Wanwanat
/lɛ:ŋ1/ (แดง) เขว /khe:w1/ (เขียว) เหลิง /lə:ŋ1/ (เหลือง) ส่อม /sɔm2/ (blue) น่ำถาน /nam5 tha:n1/ (น้ำตาล) โม่ง /mo:ŋ5/ (ม่วง) ข่อง /khɔŋ2/ (ชมพู) ส้ม /som5/ และ เต๊า /taw4/ (เทา) และมีวิวัฒนาการอยู่ในระยะที่ 7 ซึ่งสอดคล้องกับแนวคิดทฤษฎีของเบอร์ลินและ.../ (white) /lam1/ (black) /lɛ:ŋ1/ (red) /khe:w1/ (green) /lə:ŋ1/ (yellow) /sɔm2/ (blue) /nam5tha:n1/ (brown) /mo:ŋ5/ (purple) /khɔŋ2/ (pink) /som5/ (orange) and /taw4/ (grey). The evolution of basic color terms in the Shan language is at the 7th stage
การศึกษาความคิดเห็นที่มีต่อการใช้หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาฝรั่งเศส (หลักสูตรปรับปรุง พ.ศ. 2554) คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
พิมพ์มาศ พุทธมาตย์, ดร. ศิริพงษ์ เพียศิริ, Putthamat, Pimmat, Preysiri, Siripong (2015)
The purpose of this research was to Study and assess satisfaction of The Implementation and of The Bachelor Curriculum of Arts in French (Revised Curriculum, 2011), Faculty of Humanities and Social Sciences, Khon-kaen University. It studies
แนวคิดทางสุนทรียศาสตร์ในนาฏกรรมโขน: กรณีศึกษาสถาบันนาฏศิลป์บ้านรักษ์ไทย จังหวัดเชียงใหม่
อรอุษา สุขจันทร์ (2015)
The Objective of the thesis is to study the concept of the aesthetics in Khon: Case Study of Ban Rak Thai Institute in Chiang Mai Province. The scope of the study covers topics such as the beauty of an actor or actress, the beauty... the ambient feeling.The Aesthetic concept found in Khon is preserved by following the tradition in order to the perfect of overall image. That is to say Khon is a national treasure that must be preserved for future generations
สุดสะแนน-สาวะถี: การออกแบบกิจกรรมละครฐานชุมชนและสร้างสรรค์การแสดง เพื่อบอกเล่าความทรงจำาร่วมของคนอีสาน
พชญ อัคพราหมณ์, Akkapram, Pachaya (2020)
The research project of Sud Sanan-Sawatthee: CreatingPerformance from Cultural Capital for Telling Collective Memory and Values of Isan Community, A Case Study of Sawatthee Community,Muang district, Khon Kaen province aims to find... at Sawatthee community. Secondly, to develop a production of modern performance titled “Sud Sanan” and to present in Performing Arts Studio, Faculty of Fine and Applied Arts at Khon Kaen University. The results found that drama activities
ห้องเชียร์: การสร้างสรรค์ละครเวทีแนวดีไวซ์ (Devised Theatre) จากประเด็นมุมมองต่อสิทธิเสรีภาพในกิจกรรมการรับน้องในสังคมไทย
จิราภรณ์ บุตรโชติ, ปิยะฉัตร ไชยดำ, ลดาพรรณ พันธุ์สะอาด, ธนัชพร กิตติก้อง, Butchot, Jiraporn, Chaiyadam, Piyachat, Phansa-oat, Ladaphan, Kittikong, Tanatchaporn (2021)
A devised theatre - “Cheer-Room” is a Performing Arts Thesis Project for a bachelor’s degree of Fine and Applied Arts (Performing Arts), Khon Kaen University. The project aims to create a theatrical performance that focuses on ‘Right and Freedom
เกมสำหรับสอนวัฒนธรรมในชั้นเรียนภาษาสเปนระดับ A1-A2
ดาริกานต์ โคตรชนะ, ภาสุรี ลือสกุล, Kotchana, Darikarn, Luesakul, Pasuree (2020)
วัฒนธรรมคือองค์ประกอบสาคัญในการเรียนการสอนภาษาสเปนในฐานะต่างประเทศความรู้เกี่ยวกับวิถีชีวิตประเพณีและความรู้สึกนึกคิดในประเทศผู้พูดภาษาสเปนต่างๆจะท าให้ผู้เรียนเข้าใจมิติหลากหลายของภาษาและสามารถสื่อสารได้ดียิ่งขึ้นผลงานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์ที่จะนาเสนอแนวทางการสอนเนื้อหาวัฒนธรรมในชั้นเรียนภาษาสเปนระดับA1-A2 ด้วยการใช้เกมซึ่งจะช่วยสร้างแรงจูงใจในการเรียนรู้ให้กับนักศึกษา กรณีศึกษาในงานวิจัยนี้คือชั้นเรียนภาษาสเปนในหลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต สาขาวิชาภาษาตะวันตกวิชาเอกภาษาสเปนคณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์มหาวิทยาลัยขอนแก่นเนื่องจากผู้วิจัยเห็นว่าเนื้อหาวัฒนธรรมซึ่งควรเป็นส่วนสาคัญของการเรียนการสอนภาษาตั้งแต่ระดับพื้นฐานยังไม่มีบทบาทมากนักในชั้นเรียนระดับ A1-A2 ของหลักสูตรฯโดยผู้วิจัยได้วิเคราะห์เนื้อหาวัฒนธรรมในชั้นเรียนภาษาสเปนระดับA1-A2ในหลักสูตรนี้ศึกษาทฤษฎีที่เกี่ยวข้องอย่างทฤษฎีสมรรถนะทางการสื่อสาร (Competencia comunicativa) ทฤษฎีการสอนเนื้อหาวัฒนธรรมในชั้นเรียนภาษาต่างประเทศและทฤษฎีเกมการสอนจากนั้นจึงสร้างตัวอย่างเกมจากหัวข้อต่างๆในแผนการเรียนการสอนของสถาบันเซร์บันเตส (Plan curricular del Instituto Cervantes หรือ PCIC) และได้นาไปทดลองใช้จริงกับนักศึกษาในหลักสูตรเพื่อวัดประสิทธิภาพและประสิทธิผลของเกมดังกล่าว
การกำกับและสร้างละครออนไลน์ด้วยแนวคิดละครชุมชน เพื่อสื่อสารและสร้างการรับรู้ใหม่เกี่ยวกับอัตลักษณ์ชุมชน กรณีศึกษา มินิซีรีส์ชุด Spirit of Smart KKU
พชญ อัคพราหมณ์, Akkapram, Pachaya (2022)
and communicates the new identity of Khon Kaen University to an audience in the community. The research operation is divided into 3 processes. These are 1. Designing the director’s ideas for drama production 2. Directing and creating dramas 3. Exhibiting... can communicate the story’s idea to an audience. 3. People in the community have more love and pride in their identity and being at Khon Kaen University. As a result of presenting stories that reflect memories and are related to area and place
การวิเคราะห์ดัชนีปริจเฉทในบทสนทนาออนไลน์ของนักศึกษาไทย: กรณีศึกษา ของนักศึกษาสาขาวิชาภาษาอังกฤษ มหาวิทยาลัยขอนแก่น
สุพาพร ทองกำพร้า, กรวิภา พูลผล, Thongkampra, Supaporn, Poonpon, Kornwipa (2014)
. The participants of this study were 40 fourth-year Thai students majoring in English from the Faculty of Humanities and Social Sciences, Khon Kaen University. During the data collection each participant had an English conversation with his native partner by typing