Search Results
ร่องรอยความคิดเรื่องพลเมืองดีและการศึกษาสำหรับพลเมืองไทย สมัยรัฐสมบูรณาญาสิทธิราชย์: พิจารณาจากผลงานของ เจ้าพระยาพระเสด็จสุเรนทราธิบดี (ม.ร.ว.เปีย มาลากุล)
จารุวรรณ แก้วมะโน, Jaruwan Kaewmano, อรทัย ก๊กผล, Orathai Kokpol (2020)
education was introduced to the public. The concept of good citizens arose from the practice of educational management to create “good people” with Buddhist morality, “gentlemen”, and finally “good citizens”, who respectively have different levels...บทความวิจัยชิ้นนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาร่องรอยแนวคิดความเป็นพลเมืองดี(good citizen) และการศึกษาสำหรับพลเมือง (civic education) ในสังคมไทยสมัยสมบูรณาญาสิทธิราชย์ ผ่านการศึกษาบทประพันธ์ของเจ้าพระยาพระเสด็จ-สุเรนทราธิบดี (ม.ร.ว.เปีย มาลากุล) จำนวน 7
บทบาทของพระสงฆ์ สามเณร กับงานช่างสิบหมู่สมัยกรุงรัตนโกสินทร์
รุ่งอรุณ กุลธำรง, Rungaroon Kulthamrong (2015)
and caves – including the structural elements of door panels, windows, ceilings, moral paintings, stairs, arched entrances, beds, and stools. The role of monks and novices also included training in Navakam for laymen. Their roles in arts and crafts..., instructor or trainer, disciple, and conservator pertinent to the monasteries. Through the study on traditional construction, some standardization has been developed institutionally into the system of the Non-Formal Education established in the Dhamma Studies
พระราชดำริในพระบาทสมเด็จพระมงกุฎเกล้าเจ้าอยู่หัวเกี่ยวกับเด็ก (พ.ศ. 2453-2468)
วรพล ศิริชื่นวิจิตร, WORAPON SIRICHUENVICHIT (2018)
development as a major force in the country. The Royal Initiative of King Rama VI about Cultivating good moral traits citizenship to two groups were “DekLuang” and “Dek-Raj”. Both groups were cultivated differently. Dek-Luang was trained to be leaders and a... policies. The results of the royal initiative of King Rama VI about juveniles over a period of 15 years appear through the biography of the person who grew up in those days. “Dek-Luang” were group that have good educational and leadership, they have worked