Search Results
Assumptions on Plausible Lexical Distractors in the Redesigned TOEIC Question-Response Listening Test
Taladngoen, Unaree, Esteban, Reuben H. (2022)
Distractors in tests are included to divert attention away from correct answers choices. Knowing what types of distractors commonly appear in tests will benefit test takers as they can prepare themselves beforehand. Therefore, this qualitative study was aimed at making assumptions on plausible lexical distractors which are expected to appear in the TOEIC Question-Response listening test. The data under analysis were 300 items from the TOEIC Question-Response listening practice tests published by two internationally well-known publishers. With the aid of thematic analysis, the findings revealed that the three most commonly plausible lexical distractors were repeated words, similar-sounding words, and word associations, followed by homonyms, overlapping words, derivational words, and homophones, respectively. The two least frequently used lexical distractors were synonyms and antonyms. Based on the findings in the present study, the authors suggest integrating both explicit and implicit listening instructions to enhance EFL students’ linguistic and non-linguistic knowledge to avoid being confounded by these lexical distractors in the listening test. Explicit listening instruction can include simple and comprehensible bottom-up activities, such as dictation, macro listening, and narrow listening. In addition, extensive listening through implicit listening instruction can enhance students’ listening fluency and familiarity with fluent English speakers’ natural speech.
การศึกษาปัจจัยที่มีผลต่อทักษะการฟังและการอ่าน ในการสอบวัดระดับความรู้ภาษาจีน (HSK) ระดับ 4 ของนักศึกษาชั้นปีที่ 4 หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต โปรแกรมวิชาภาษาจีน คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร
มาลัยรัตน์ คณิตชยานันท์ บอยซ์, ชุตินธร ฉิมสุข, ชวิศา กันกา, Kanitchayanun Boyce, Malairat, Chimsuk, Chutintorn, Tantirathanon, Chawisa (2022)
มีผลต่อการสอบวัดระดับความรู้ภาษาจีน (HSK) ระดับ 4 โดยเป็นนักศึกษาที่ลงทะเบียนเรียนในภาคเรียนที่ 1/2564 จำนวน 15 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัย คือ แบบทดสอบทักษะการฟังและการอ่านในการทำข้อสอบวัดระดับความรู้ภาษาจีน (HSK) ระดับ 4 สอดคล้องกับมาตรฐานการสอบ...งานวิจัยชิ้นนี้เป็นงานที่ต้องการศึกษาถึงปัจจัยที่มีผลต่อทักษะการฟังและการอ่าน ในการสอบวัดระดับความรู้ภาษาจีน (HSK) ระดับ 4 ของนักศึกษาชั้นปีที่ 4 หลักสูตรศิลปศาสตรบัณฑิต โปรแกรมวิชาภาษาจีน คณะมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏกำแพงเพชร ที่
In the Right Place at the Right Time: Asian English Accents in a Listening Test for Healthcare Professions
Suebsook, Khwanchanok, Adunyarittigun, Dumrong (2016)
The rise of medical tourism and the increasing number of international patients from Asian countries have led Thai healthcare professionals to serve a lot of Asian patients and to encounter a complexity of language use in their workplace. There is a necessity for these professionals to strive for an understanding of Asian accents spoken by the patients in order to ensure successful communication and subsequently to best provide them with highquality medical services. Therefore, the ability to understand Asian accents has become necessary for healthcare professionals. To enhance test validity and authenticity and promote beneficial washback, English proficiency tests used in healthcare professions should include a variety of Asian English accents. Unfortunately, these tests limit accents to the inner-circle varieties. With a high tendency of encountering Asian speakers, it seems unreasonable to ignore Asian English accents and expose healthcare personnel to the inner-circle varieties only in listening tests. Thus, the inclusion of Asian English accents in a listening test for healthcare professions is significantly needed. This paper mainly discusses the rationale for incorporating Asian English accents as test input and addresses methodological concerns in the development of a listening test with various accents.
การศึกษาศักยภาพทางการเรียนรู้คำศัพท์และความสามารถทางภาษาจีนของนักศึกษา สาขาวิชาภาษาจีน มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์
พิมพร วัฒนากมลกุล, Wattanakamolkul, Pimporn (2019)
สิ้น 65 คน เครื่องมือในการศึกษาวิจัยแบ่งเป็น 2 ส่วน ได้แก่ การศึกษาศักยภาพ การเรียนรู้คาศัพท์โดยอ้างอิงจากรูปแบบการทดสอบของNation และการทดสอบความสามารถทางภาษาจีน โดยคัดเลือกจากข้อสอบวัด ระดับความสามารถ (HSK) ในระดับ 4-5 ซึ่งวิเคราะห์ข้อมูลโดยการคานวณค่า...สามารถที่น้อยสุด คือ ด้านการอ่าน 3. จากการหาค่าสัมประสิทธ์สหสัมพันธ์ระหว่างปริมาณคาศัพท์และ ความสามารถทางภาษาจีนของนักศึกษา พบว่าระหว่างระดับความสามารถทางการอ่าน การฟัง การเขียนและปริมาณคาศัพท์นั้นมี ความสัมพันธ์กันอย่างชัดเจน อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่
Content Video in a Low-stakes Listening Test: EFL Learners’ Perceptions of the Video Input and Strategy Use
Tanewong, Sukanya (2013)
This article reports the findings of an investigation into the perceptions of EFL learners regarding video input used in a listening test and the strategies they employed during the comprehension process. Content videos composed of TV commercial messages (TVCMs) and public service announcements (PSAs) were used as the listening texts and question preview, along with repeated input, were embedded in the test design. Forty-three EFL learners took the test and expressed their opinions about it via questionnaire. Twenty students were then purposively selected for retrospective interviews. Their perceptions of the video input and their strategy use while comprehending the video were examined. Results showed students’ positive comments on the video texts and suggested that the test tasks provided opportunities for students to apply metacognitive strategies, such as advance organization, directed attention, selective attention, comprehension monitoring, and double-check monitoring, to enhance their comprehension. The study illustrates the potential of using TVCMs, PSAs, and test tasks that can facilitate the use of metacognitive strategies in a video listening test for low-intermediate or intermediate EFL learners. The implications of the findings regarding listening assessment and pedagogy in the EFL classroom context are discussed.