Search Results
Connecting Strategies in Mark Zuckerberg’s Commencement Speech at Harvard University
Jaroenkitboworn, Kandaporn (2021)
This research aims to analyze Mark Zuckerberg’s Commencement Speech at Harvard University to explore its wording and the interaction between the speaker and the audience. A Multimodal Discourse Analysis approach (MDA), and the concepts of intertextuality and interdiscursivity were adopted in this study. The results show that intertextually, Mark Zuckerberg narrated his experiences and stories, quoting famous sayings, and inserting religious text into his speech. Interdiscursively, he imported different discourses including discourse on entrepreneurship, discourse on racism, and discourse on globalization. These mechanisms helped weave his speech text coherently and harmoniously into the context. Moreover, his actions and interactions, for instance, joking with the audience, made the formal style of speech delivery more casual, reducing the distance between the speaker and audience. Also, the audience members were encouraged to become engaged in his speech, helping to create harmony among both the local and global communities.
แนวคิดในการสร้างชาติอินโดนีเซีย ค.ศ. 1945-1957
สุวัฒนา มณีเจริญ, Suwattana Manesschareon (2014)
วิทยานิพนธ์ฉบับนี้มีจุดมุ่งหมายในการศึกษาแนวคิดในการสร้างชาติอินโดนีเซีย ซึ่งชาติอินโดนีเซียที่กล่าวถึงนี้เพิ่งเกิดขึ้นหลังการประกาศเอกราชของผู้นําคนสําคญคือซูการ์โน เมื่อวันที่ 17 สิงหาคม ค.ศ. 1945 เพื่อทําความเข้าใจว่าอะไรคือแนวคิดหลักในการสร้าง...ที่ใช้มีทั้งหลกฐานชั้นต้นที่เป็นบทสุนทรพจน์หรือขอเขียนของผู้นําคนสําคัญ และหลักฐานชั้นรอง หลังจากวพากษ์หลักฐานจึงนำข้อมูลที่ได้มาวิเคราะห์และนําเสนอในแบบการพรรณนาความ จากผลการศึกษาพบว่าสาธารณรัฐอินโดนีเซียเกิดขึ้นอย่างฉุกละหุก ภายใต้สภาวะสูญญากาศโดยไม่