Search Results
การออกแบบตัวละครในภาพยนตร์ เรื่อง 15 ค่ำ เดือน 11 ภายใต้แนวคิดนพลักษณ์
ประภาส นวลเนตร, Nualnetr, Prapas (2021)
The objective of this research is to analyze the design of the main characters in the film Mekhong Full Moon Party based on the Enneagram concept. This qualitative research involves an analysis of the twelve main characters by interpreting... their personalities, conversations, and actions. The data were drawn from the author’s responses to the film, film-related documents and reviews, as well as in-depth interviews with the screenwriter and film director. The results showed that the design of characters
วิเคราะห์โครงสร้างการเล่าเรื่องและภาษาภาพยนตร์สยองขวัญที่กำกับ โดย เจมส์ วาน
นุจรินทร์ จีรรัตนบรรพต, Jeerarattanabunpot, Nutjarin (2021)
มีการลำดับขั้นตอนไว้ทั้งหมด 5 ขั้นตอน ได้แก่ โครงเรื่อง (Plot) แก่นความคิด (Theme) ตัวละคร (Character) ความขัดแย้ง (Conflict) มุมมองในการเล่าเรื่อง (Point of view) ฉาก (Setting) สัญลักษณ์ความหมาย (Symbol) และพบประเด็นทั้งหมด 3 ประเด็น ดังนี้ ประเด็น... movies comprised 7 stages: plot, theme, character, conflict, point of view, setting, and symbol. In addition, three characteristics were found. First of all, the themes of his movies mainly presented family relationship linked to inexplicable incidents
กลวิธีการนำเสนอลักษณะแทรจิคคอเมดีในละครเวทีเรื่องการมาเยือนของหญิงชรา
คอลิด มิดำ, Midam, Khalid (2020)
of tragicomedy delivery methods: from humor to distress, by shifting humorous mood to distress due to the bitter fate of the character, and from distress to humor, by hopelessly laughing at the uncontrolled situation where the character cannot do anything... but to bitterly laugh 2) Tragicomedy is delivered through designing peculiar characters to reflect the comical dark side of humanness 3) The actor embodied the character’s sense of humor as well as strived to understand the cycle of acting-reacting in order
การดัดแปลงบทละครโทรทัศน์เรื่องเลือดสุพรรณ
ธนสิน ชุตินธรานนท์, Chutintaranond, Thanasin (2021)
and Television channel during October, 2019. The uniqueness of this creative work based on Burmese evidences that the scriptwriter used for discovering history events. The adaptation in this television drama can divided into two elements, plot and character.... The adaptation of plot includes add up, eliminate and change some story. Whereas the adaptation of character includes add up some characters from historical evidences and imagination. Nevertheless, there is no formula for adaptation. The scriptwriter should study
Thai Actors and Their Methods of Characterization
Thanyarat Praditthaen, Prit Supasetsiri, Porawan Patayanon (2023)
characters in a realistic manner, (2) a major component of acting is ‘becoming the character.’ Participants reported needing a character’s actions to be logical, and therefore need to thoroughly analyze a character so they can completely transform... into the character. Methods of characterization were found to be consistent with approaches in the works of Stanislavski. This is in part due from Pantoomkomol (1995)’s import of these ideas into Thai performing arts contexts. However, it was also found
“ไล่ล่า” การสร้างสรรค์การแสดงโนราร่วมสมัยตามแนวคิดกลวิธีการแสดงของสตานิสลาฟสกี
วนศักดิ์ ผดุงเศรษฐกิจ, Padungsestakit, Wanasak (2017)
This research aims at creating “Lai-La,” a contemporary Nora performance based on Stanislavski’s Method of Acting. The performance is expected to realistically and persuasively express characters’ objectives, conflicts and feelings. This study used... characters’ moods, leading to a more realistic and convincing performance, as found in a stage play. The process can be explained as follows. The first step is the creation of a new character, which is Peacock, considered as the main source of conflict
การพัฒนาทักษะของนักแสดงในการแสดงเดี่ยวเรื่อง เดอะ ไซริงกา ทรี ตามหลักการแสดงของม.ล. พันธุ์เทวนพ เทวกุล
เพียงดาว จริยะพันธ์ุ, Jariyapun, Peangdao (2021)
M.L. Pundhevanop Dhewakul believes that an actor who can be free from his/her ego, with an empty mind, unwavering focus, and unity of body and mind will easily become a character. With this doctrine, he created exercises to train the body and mind... the ability to become the characters and convey the message of the play genuinely and effectively. The researcher employed the acting method in three different ways, 1) to explore the inner experience of the characters, 2) to prepare body-mind for a
การพัฒนาทักษะการแสดงเพื่อสร้างตัวละครผู้หญิงจีน ในการแสดงเรื่อง รายละเอียด ไม่ได้ ร่างกาย อยาก ของ ชิน วุน ปิง ตามหลักการแสดงของไมเคิล เชคอฟ
กุนทรา ไชยชาญ, Chaicharn, Kuntara (2019)
understand the character whose culture and background are different from the actor’s. Therefore, the researcher became highly interested in studying the method of how to approach a character from different social and cultural background. Chinese culture... Cannot Body Wants that reflects the issue of women of Chinese descents being upheld by certain attitudes and values, which still rings true to how these women are supposed to live in present time Asia. The method selected here is to approach the character
การศึกษาการแปรรูปวรรณกรรมจากนวนิยายสู่บทละครโทรทัศน์ เรื่อง เมียน้อย
วิภาวรรณ สมุทรักษ์, อนุชิต สุวรรณปัต, สุพิชฌาย์ นพวงศ์ ณ อยุธยา, Samutruk, Vipawan, Suwannapat, Anuchit, Noppawong Na Ayuttaya, Supitcha (2020)
The objective of this research is to study the composition of the novel drama Miaoy of Thomyanati. In the story, storyline, theme, characters, dialogue scenes, and study of the adaptation strategies from Thomyanee's Miaoy novel into television drama... and more fun. Special characters have been added to make the story more interesting. Choosing the right character and the use of words to communicate with understanding. When analyzing the adaptation strategies from Thomyanee's novel to television drama
ราพณาสูร: บทละครเล่าย้อนความขัดแย้ง
ดังกมล ณ ป้อมเพชร, Na-pombejra,Dangkamon (2015)
in the definitions of “values,” “morals,” “righteousness,” and “justice,” as well as the causes and results of the conflicts in contemporary Thai society. The play asks major questions of whether the moral values held by each character and audience are individual... that in order to achieve fresh perspectives from each character’s point of view and a narration that is not restricted by an existing framework, the playwright had to first eliminate his own Papañca-dhamma and Akusala-mūla. As a consequence, a new play produced