Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
No Thumbnail Available
Publication

ภูมิทัศน์การใช้ละครในมิติการศึกษา: กระบวนทัศน์ แนวคิด และแนวทางของนักวิชาการและนักปฏิบัติการที่ใช้กระบวนการละครเป็นเครื่องมือ ในการสร้างการเรียนรู้

ปวีณา แช่มช้อย, Chamchoy, Paveena (2019)

The purposes of this research were as follows: (1) to explore, review and identify the current body of knowledge on utilization of dramatic art process in educational context, and (2) to study the perspectives and theoretical concepts... of international scholars and practitioners concerning the current direction, scope and status of the body of knowledge on utilization of dramatic art process in educational context. This study was a documentary research conducted by selecting various international

No Thumbnail Available
Publication

Confronting Otherness through Theatre: On Directing The Merchant of Venice for Thai Audiences

Na-pombejra, Dangkamon (2021)

rules that would encourage Thai audiences to embrace new perspectives by watching the performance. The production was directed by the author in 2018 in the Department of Dramatic Arts in the Faculty of Arts at Chulalongkorn University. The directing

No Thumbnail Available
Publication

เจตจำนงเสรีของพระลอ: แนวทางการกำกับการแสดงละครเวทีเรื่อง “ลอดิลกล่มฟ้า”

พรรณศักดิ์ สุขี, วิชชุตา วุธาทิตย์ (2020)

philosophical concepts of Free Will and Determinism to solve the dramatic question of “Fate and Free Will” in order to discover the Universality in theme to communicate to Non-Thai audiences. The findings reveal that, the characterization of Phra Lor

No Thumbnail Available
Publication

กลวิธีการเขียนบทละครเพลงสุนทราภรณ์จากประวัติชีวิตครูเอื้อ สุนทรสนาน

สาวิตา ดิถียนต์, Diteeyont, Sawita (2021)

being various and reflective of Thai society during the time they were composed. One of the unique characteristics of Suntaraporn’s songs is the literary nature of the lyrics that tell a story in a dramatic way. In addition, some songs were written based

No Thumbnail Available
Publication

การมาเยือนของหญิงชรา: ปฏิบัติการสร้างสรรค์ละครฝรั่งเพื่อผู้ชมไทย

อาทรี วณิชตระกูล, Vanichtrakul, Arthri (2018)

The aim of this practiced based research was to explore the creative theatrical process. The objectives of the research were to examine a play script based on the original Western dramatic literature, The Visit, which was adaptedusing Buddhist... direction. The findings reveal that Thai audiences can understand the theme of the play and also the agony of the characters. In conclusion, presenting this play based on Western dramatic literature could be understood by Thai audiences as the literature’s

No Thumbnail Available
Publication

ละครหุ่นร่วมสมัย เรื่อง 'เดอะ เมจิก มิเรอร์' ละครเพื่อการเรียนรู้ของนักศึกษาการสื่อสารการแสดง

จุฑารัตน์ การะเกตุ, Karakate, Jutarat (2016)

and evaluation. The creative play is a way of teaching and learning drama by using Student-centered learning method which develops imagination, thoughts, Improvisation, creative expression and dramatic skills.

No Thumbnail Available
Publication

ละครเพลงพื้นบ้าน : กระบวนการเพื่อการพัฒนาทักษะการแสดงละคร จากกลอนปฏิภาณ

กิตติพงษ์ อินทรัศมี, Intharatsamee, Kittipong (2022)

The research article was part of the Doctor of Arts program thesis in Department of Thai Dramatic Arts on "Innovation in Folk Musical Drama" The objective of this research was to study the process of drama for the development of “folk musical

No Thumbnail Available
Publication

จากบทพูดสู่การเคลื่อนไหว : การสร้างสรรค์การแสดง เรื่อง ปลวก

ปัณณทัต โพธิเวชกุล, Po-dhivejakul, Pannatat (2018)

beings, who often ignore that threat until it destroys everything inside them. This creative work, The White Ants, uses the ana-lytic method and dramatic interpretation to cre-ate a storyline. In addition, using the composite of dramatic arts

No Thumbnail Available
Publication

ละครการศึกษาในสังคมตะวันตกและสังคมไทย

ธนสิน ชุตินธรานนท, Chutintaranond, Thanasin (2017)

elementary school and college level. Although educational theatre in each country has different specific outcomes but they stand on similar process and same methodology. In Thailand, educational theatre was initiated in the Department of Dramatic Arts

No Thumbnail Available
Publication

การสร้างและสื่อความหมายบทละครเวทีเรื่อง “พระมหาชนก” จากบทพระราชนิพนธ์ในพระบาทสมเด็จ พระปรมินทรมหาภูมิพลอดุลยเดช

กฤษณ คํานนท์, Kamnon, Krit (2018)

Mahachanok”, it focused on diligence, consciousness, and wisdom, which Pra Mahachanok taught to be engrossed. Although there was no achievement and shipwreck, but he was able to swim across the ocean for seven days until Mekhala rescued. Dramatic viewers can