วรรณกรรม/วรรณคดีอังกฤษ
Permanent URI for this collection
บทความวิจัย บทความวิชาการ และบทวิจารณ์หนังสือด้านวิเคราะห์วรรณกรรม วรรณกรรมเปรียบเทียบ การแปลวรรณกรรม และการสอนด้านวรรณกรรม
Browse
Browsing วรรณกรรม/วรรณคดีอังกฤษ by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 249
Results Per Page
Sort Options
- PublicationBangkok Haunts: นวนิยายการเดินทางแนวอาชญากรรมและสืบสวนของ John Burdetteนพมาตร พวงสุวรรณ (Faculty of Arts, Chulalongkorn University, 2013)นวนิยายเรื่อง Bankgok Haunts ของ John Burdette ผู้ประพันธ์แนวอาชญากรรมและสืบสวน (Crime and Detective Novel) ชาวอังกฤษ ซึ่งได้รับการตีพิมพ์ครั้งแรกเมื่อปี พ.ศ. 2550 ในประเทศอังกฤษ โดย Bantam Press และในปีถัดมาได้ รับการตีพิมพ์อีกครั้งโดย Corgi Books นวนิยายเรื่องนี้ได้รับความนิยมจากผู้อ่านจํานวนไม่น้อยซึ่งส่วนใหญ่เป็นนักเดินทางโดยเฉพาะฝรั่งที่เดินทางเข้ามาท่องเที่ยวในเมืองไทยท่ามกลางบริบทการท่องเที่ยวไทย เห็นได้จากยอดขายจากร้านหนังสืออย่าง Asia Books ซึ่งจัดจําหน่ายผลงานนักเขียนตะวันตกร่วมสมัยที่เขียนถึงเมืองไทยได้คัดเลือกให้นวนิยายเรื่องนี้อยู่ในกลุ่มหนังสือขายดีของร้าน (Best Seller) เหตุผลสําคัญที่ทําให้นวนิยายเรื่องนี้ได้รับความนิยมเป็นผลสืบเนื่องมาจากนวนิยายสองเรื่องได้แก่ เรื่อง Bangkok 8 ที่เคยประสบความสําเร็จจนทําให้ John Burdette กลายมาเป็นผู้ประพันธ์ที่ผู้อ่านยอมรับในลีลาและท่วงทีการประพันธ์ โดยเฉพาะการนําเสนอเรื่องราวที่เกี่ยวกับเมืองไทยในแนวอาชญากรรมและสืบสวน และเรื่อง Bangkok Tattoo นวนิยายแนวเดียวกันที่เตือนย้ําความเชื่อมั่นของผู้อ่าน อีกครั้งหนึ่ง ซึ่งนั่นคือความพยายามของผู้ประพันธ์ท่านนี้ที่ยังคงต่อเติมเสริมแต่งเรื่องราวให้ตื่นเต้นชวนอ่านมากยิ่งขึ้นผ่านการนําเสนอเหตุการณ์ที่ลึกลับซับซ้อน ตลอดจน การสร้างตัวละครให้มีจุดเด่นในตัวเองทั้งตัวละครคนไทยและฝรั่งที่เดินทางเข้ามาทํางานร่วมกับคนไทย เช่น ตัวละครตํารวจนักสืบอย่าง Sonchai Jitplecheep ลูกครึ่งไทย-อเมริกัน ตัวละคร Jones Kimberley นักสืบหญิงจากหน่วยงาน FBI และพันเอก Vikorn ผู้อยู่เบื้องหลังธุรกิจในยามค่ําคืนของเมืองไทย ยิ่งไปกว่านั้นตัวละครเหล่านี้ยังคงโลดแล่นด้วยพัฒนาการอย่างต่อเนื่อง เห็นได้อย่างชัดเจนอีกครั้งในนวนิยาย เรื่อง Bangkok Haunts ซึ่งเป็นเล่มที่สามของนวนิยายชุดนี้ของ John Burdette อย่างไรก็ตามผู้ประพันธ์ไม่ได้ผูกเรื่องให้มีความต่อเนื่องกัน ดังนั้นผู้ที่ไม่เคยอ่านนวนิยายทั้งสองเรื่องมาก่อนก็สามารถอ่านนวนิยายเรื่อง Bangkok Haunts ได้โดยไม่ต้องเชื่อมโยงกัน หากแต่อาจมีนักอ่านบางท่านที่ต้องการติดตามเรื่องราวหรือที่มาของตัวละครแต่ละตัวอย่างลุ่มลึกก็เห็นควรที่จะต้องย้อนกลับไปหามาอ่านเพื่อความสุขในการอ่านหรือการเพิ่มเติมอรรถรสในด้านต่างๆ ให้มากยิ่งขึ้น
- PublicationRereading Pope’s The DunciadYong, Su (2013)This paper studies the interaction between the prose portion and the verse portion of the variorum edition of Alexander Pope’s The New Dunciad and its indebtedness to the tradition of Menippean satire. Then, it uses Bakhtin’s theory of the carnivalesque and James Frazer’s Saturnalian myth to explain how miseducation leads to corruptions in different domains of culture and eventually the annihilation of civilization in The New Dunciad.
- PublicationA Conversational Implicature Analysis in J.K. Rowling’s Harry Potter and the Prisoner of AzkabanSommai, Supparawin; Padgate, Usa (2013)The purposes of this study were to pragmatically identify and analyse the conversational implicatures contained within the 30 selected dialogues of the 7 main characters in J.K. Rowling’s Harry Potter and the Prisoner of Azkaban focusing on Grice’s cooperative principle (1975) to find out whether the 7 main char-acters flouted or violated the conversational maxims. Moreover, the study aimed to demonstrate how the 7 main characters conveyed their intended meanings through conversational implicatures and how the others as listeners recognised the intended meanings.The findings showed that the selected dialogues contained 75 conversational implicatures. The 7 main characters employed the conversational implicatures for 19 functions: sarcasm, irony, confirmation, guessing, clarifying, expressing dissatisfaction, politeness, conviction, indirect answers, disagreements, in-direct statements, indirect questions and indirect requests, emphasizing, avoiding embarrassment, telling lies, changing the topic of the conversation, distracting the listeners from the topic of conversation and dis-tracting the third party from the current conversation. Additionally, it was found that the ways the characters as the speakers conveyed their intended meanings and the ways the others as the listeners recognised the implicatures contained in the dialogues depended on the utterances themselves, the context of the situation, the listeners’ background knowledge and the listeners’ knowledge of the conversational maxims.
- PublicationIn-between Men: Diasporas’ Experience and the Homoeroticism of Gibreel Farishta and Saladin Chamcha in The Satanic VersesPanha, Ming (2013)This article aims at analyzing Salman Rushdie’s The Satanic Verses in terms of nationality and sexuality by focusing on the development of Gibreel Farishta and Saladin Chamcha’s viewpoint about heterosexual identities. It argues that both characters’ desire to escape their homeland is also their desire to remain heterosexual. With the theoretical frameworks of Eve Kosofsky Sedgwick’s homosocial desire and Gayatri Gopinath’s queer diaspora, the article argues that the space of home, together with the desire to settle down, which means establishing home, entails homoerotic traits as one of its key factors. Consequently, both characters’ drive to escape their homeland could be considered homophobic, and, with their inability to accept their own homoerotic traits, they both fail to settle down in the host country. In the end, the article argues that the novel puts a premium on the acceptance of the instability of identities and reconciliation with home.
- PublicationSuperhero Comics and Heroism in American CultureMalaiwong, Pawin; ภาวิน มาลัยวงศ์ (2013)บทความชิ้นนี้ศึกษาอุดมการณ์อเมริกันร่วมสมัยที่ถ่ายทอดผ่านตัวละครซูเปอร์ฮีโร่ ในครึ่งแรกของบทความผู้เขียนต้องการชี้ให้เห็นความเหมือนและความต่างของปกรณัมกรีกโบราณและการ์ตูนซูเปอร์ฮีโร่ และศึกษาความแตกต่างของซูเปอร์ฮีโร่อเมริกันที่ต้องใส่หน้ากากและเครื่องแต่งกายเป็นการบ่งบอกว่าพวกเขามีบุคลิกภาพสองอย่างที่ทับซ้อนกัน ลักษณะดังกล่าวสอดคล้องกับอุดมการณ์ของคนอเมริกันที่คิดว่าพวกเขาจําเป็นต้องทําประโยชน์ให้แก่สังคมและตนเอง ในคราวเดียวกันในครึ่งหลังของบทความผู้เขียนอภิปรายวิวัฒนาการของตัวละครซูเปอร์ฮีโร่ โดยเริ่มจากซูเปอร์แมนแบทแมนสไปเดอร์แมนและไอรอนแมนเพื่อแสดงให้เห็นความเปลี่ยนแปลงของความเป็นวีรบุรุษในวัฒนธรรมอเมริกันตั้งแต่ตอนกลางคริสต์ศตวรรษที่ 20 ถึงช่วงต้นของคริสต์ศตวรรษที่ 21 โดยเน้นที่ประเด็นว่าทําไมไอรอนแมนถึงเป็นที่นิยมในหมู่ผู้ชมชาวอเมริกันในปัจจุบันไอรอนแมนเป็นตัวบ่งชี้อุดมการณ์ร่วมสมัยของอเมริกันที่หันไปนิยมระบบทุนนิยมมากยิ่งขึ้น
- PublicationA Corpus-based Study of the Style in Jane Austen’s NovelsWijitsopon, Raksangob (2013)While a corpus linguistic technique has been applied to various studies in text and discourse analysis, it has not been much adopted in stylistic analysis of literary texts. The present study, therefore, applies a corpus-driven approach to Jane Austen’s six major novels, in order to see how well this new method works with literary texts, compared with what has been observed in previous studies of Jane Austen’s language. It has been found that the corpus-driven approach can provide quite a few results that are useful in supporting and refining literary scholars’ intuitive observations on the author’s works. Some of the linguistic patterns derived from the comparative corpus-driven method have not been remarked on before in any previous studies and hence can serve as new textual evidence in the study of Jane Austen’s writing style. Despite such great potential for the study of style in literary works, it is suggested that the analyst’s knowledge and understanding of the text(s) under study is crucial in interpreting and evaluating those results because the corpus-driven approach to literary texts relies heavily on quantitative data.
- Publicationการแปลอดีตกาลแบบสมบูรณ์ในภาษาอังกฤษเป็นภาษาไทยโดยใช้กริยาเรียงในวรรณกรรมเรื่อง แฮร์รี่ พอตเตอร์กับห้องแห่งความลับนพรัตน์ จันทร์โสภา; Chansopha, Nopparat (2013)งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์ ศึกษาและจำแนกหมวดหมู่รูปภาษาที่มีโครงสร้างการใช้กริยาเรียงเป็นกลวิธีการแปลโครงสร้างอดีตกาลแบบสมบูรณ์จากภาษาอังกฤษเป็นภาษาไทยระดับอนุพากย์โดยเน้นศึกษาจำเพาะกริยาเรียงที่บ่งชี้ความหมายของอดีตกาลแบบสมบูรณ์ในวรรณกรรมแปลเรื่อง แฮร์รี่ พอตเตอร์กับห้องแห่งความลับ ตามแนวทฤษฎีไวยากรณ์หน้าที่นิยมเชิงแบบลักษณ์ภาษาผลการวิจัยพบว่ามีโครงสร้างการแปลโดยใช้รูปแบบกริยาเรียงที่บ่งอดีตกาลแบบสมบูรณ์ 6โครงสร้าง ได้แก่กริยา วลี+อยู่, กริยา วลี +กรรม+อยู่..., กริยา วลี+เสร็จ, กริยา วลี+นามเสร็จแล้ว, กริยา วลี+มา และ กริยา วลี+มาแล้ว
- PublicationMedusa Myth: Reflecting Human Collective Experiences of the FemalenessSakulwattana, Jiratorn (2013)This essay deliberates on an interpretation of the Medusa myth in Greek mythology through two psychoanalitical approaches: Sigmund Freud’s theory of castration, and Carl G. Jung’s theory of the Archetype. Based on psychoanalytical concepts, certain logical conclusions regarding sexuality that differentiate men and women are reflected in this myth, serving as a part of human psychological development established in the society in the form of social norms and rites. These logical conclusions, illustrated and interpreted through characterization in the story, bring to light psychoanalytical concepts toward sexuality related to the following: 1) why the character Medusa is presented as a monstrous creature with destructive powers to turn men who gaze at her into stone, and 2) how the relationships between this female character and other characters including Perseus, the protagonist in this hero myth, Goddess Athena, and Danaë Perseus’s mother apply.
- PublicationBehind the Scenes: A Study of Denial and Hypocrisy in Ian McEwan’s AMSTERDAMChansit, Darintip (2013)This article examines the novel Amsterdam (1998) by British novelist Ian McEwan which depicts the denial of the main characters, Clive Linley and Vernon Halliday. The denial stems from the disparity between the glorious past and their present failures, which the characters are unable to accept. Nevertheless, they try to show everyone that they still maintain the qualities that distinguished them in their youth and salvage their careers which seem to be on the declining end. Moreover, the novel is analyzed in terms of its portrayal of the hypocrisy of the upper circle in British society, with specific references to the period of British politics when Prime Minister John Major led. The theoretical framework of the analysis relies on the theories of denial asserted by Stanley Cohen in the book States of Denial: Knowing about Atrocities and Suffering. The article aims to point out the traits and mechanisms of denial presented both by the characters and the story’s atmosphere, as well as the hypocritical nature and the resulting denial of society portrayed in the novel. The analysis will show that the main characters in Amsterdam are unable to cope with the present decline of their status and thus resort to remaining in denial and using unscrupulous means in order to regain their previous glory. At the same time, along with Cohen’s theory that denial is prevalent in both personal and sociological spheres, the article will reflect on similar traits of denial found in the social context of the novel as well.
- PublicationA Strategic Reading of Margaret Atwood’s “Wilderness Tips”Khantavichian, Sanguansri (2013)The aim of this paper is to explore the symbolically charged and nationality-oriented text of “Wilderness Tips,” the title story of Atwood’s collection of the same name, and to discuss the author’s aesthetics. Themes and images of power and survival dominate the story, whether in the form of language play, food, technological advances or Bluebeardian sexual politics. Noted for her deployment of fairy-tale intertexts, here Atwood reworks fairy-tale themes of victimization and metamorphosis to reinforce her treatment of gender relations. My proposition is that there is an interconnectedness between the different strands, for instance, a merger between the feminist and environmental concerns is achieved in the final episode of “Wilderness Tips.” On the other hand, “Wilderness Tips” is about Canada, about what it is like to be or to become Canadian, whether as direct descendants of the original colonial settlers or as immigrants, about Canadian history from colonial settler days to decolonization to present-day multiculturalism and, above all, about the Canadian North. All the subjects enumerated above warrant an anthropological, cultural, and linguistic investigation in the contextual, intertextual, and subtextual directions undertaken in this paper.
- PublicationThe Representation of J.D. Salinger’s Views on Changes in American Society in the 1940s in The Catcher in the RyeAchariyopas, Jessadaporn (2013)The objectives of this study aim to analyze both the protagonist in The Catcher in the Rye in terms of conceptual or ideological factors and narrative techniques which influence the construction of the representation and the relationship between the representation and J.D. Salinger’s views on changes in American society in the 1940s. This area of study might concern two theories: namely, a theory of representation and narratology. In addition, this research is intended to answer the following three questions. Firstly, how is the production of meaning through language inThe Catcher in the Rye constructed? Secondly, what are J.D. Salinger’s views on changes in American society in the 1940s? Lastly, how is the relationship between the representation and J.D. Salinger’s views? The findings showed that the protagonist’s views, J.D. Salinger’s views, and changes in American society in the 1940s obviously interrelated. The production of meaning which isthe representation of the protagonist’s views was constructed of narrative techniques. J.D.Salinger’s views on changes in American society in the 1940s were the same antisocial perspectives as Holden Caulfield’s which are phoniness, alienation and meltdown.
- PublicationFriedrich Halm and the Demon of Sex: An Examination of Halm's Early Novelle, Ein Abend Zu L.Page, Tony (2013)This paper explores the attitudes towards sexuality embodied in Friedrich Halm’s early Novelle, Ein Abend zu L., and particularly investigates the potentially positive view of homosexuality which it contains. The paper also considers the divergences between this Novelle and its putative inspiration, Alain- René Lesage’s novel, Le Diable boiteux.
- Publication"The Dead" of the ReaderWitchayapakorn, Korphong (2014)This article compares Wolfgang Iser’s schematized view concept, or gap, with Jacques Lacan’s concept of lack to show that a gap-lack in any text does not constitute a text as a mere object in the power relationship between the reader and the text. In the first part, James Joyce’s “The Dead” is used as an object of study to observe the power structure between the reader and the text through Iser’s theory of gap. The analysis reveals that the reader is the subject in the power relationship as she is the subject with meaning. The text is shown as a meaningless object; its heterogeneous meanings can only be externally derived. In the other part, when writing activity or text’s development is compared to lacanian subject’s psyche development, it is revealed that Iser’s gap functions similarly to Lacan’s lack. A lack is considered to be one of the significant aspects of a lacanian (in) complete subject because it constitutes an insatiable desire in the subject: a subject whose cause object of desire is ever-substituted (objet a). This means that the reader is the cause object of desire for the text-subject. The polyvocality of interpretation and reading causes the desire of the text to ever flow, preserving the text’s status as a literature machine. Thus, a new power relationship between the text and the reader is constituted: a kind of relationship where power lies between the process of the interaction between the reader and the text, not on one side or the other.
- PublicationIdea Sharing: Using Shakespeare’s Measure for Measure as a Means of Developing Different Modes of Student AuthorshipSmyth, Stella (2014)Shakespeare’s Measure for Measure is a critique of King James I’s concept of an absolute monarchy, in his constitutional treatise, namely Basilikon Doron. In the light of modern reader response theories, and with due regard to Renaissance literacy practices, I show how Shakespeare’s authorial method of appropriating Basilikon Doron can be emulated through the design of writing activities for advanced EAP classes, or as part of university English language and literature syllabuses. Measure for Measure is inseparable from the spiritual and secular concerns which James I had explicitly addressed in his 1599 doctrine, Basilikon Doron. (Bullough, 1958; Stevenson, 1959). However, Shakespeare reformulated literary and political conventions in the king’s treatise on the nature of good government into a subversive play script that revels in bad government. I draw on Measure for Measure as a textual source for extending students’ historical knowledge and constitutional awareness. The article first considers Measure for Measure as a self-reflexive drama that explores aspects of Jacobean authorship. It then discusses the pedagogical principles underlying the student reader response tasks. Shakespeare interrogated King James’s understanding of an author by mainly crafting his play script out of Basilikon Doron. 2 I include sample activities on Measure for Measure that empower advanced level EAP or English language and literature students to discover the drama’s narrative, poetic and meta-theatrical elements through their own creative writings.
- Publicationการประเมินหน้าที่ด้านความเรียงในบทแปลภาษาไทยสองสำนวนของหนังสือเรื่อง เดอะโพรเฟ็ท ของคาลิล ยิบราน โดยใช้โมเดลของยูลีอาเนอ เฮาส์สุชาดา แสงสงวน (2014)งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อวิเคราะห์และเปรียบเทียบคุณภาพงานแปลภาษาไทยสองสำนวนของหนังสือ เดอะโพรเฟ็ท ของคาลิลยิบราน โดยใช้โมเดลการประเมินคุณภาพงานแปลของยูลีอาเนอ เฮาส์ และมุ่งศึกษาเฉพาะหน้าที่ด้านความเรียงของใจความหลัก เนื่องจากมีความโดดเด่นมากที่สุดในต้นฉบับ ผลการศึกษาพบว่าภายใต้องค์ประกอบ 3 ประการของหน้าที่ด้านความเรียง ได้แก่ พลวัตของใจความหลัก การเชื่อมโยงของอนุพากย์ และการเชื่อมโยงด้วยรูปประโยค ในสำนวนแปลที่ 1 ของระวี ภาวิไล มีจำนวนหน่วยไม่ตรงเป็นสัดส่วน 17.86% ส่วนสำนวนแปล 2 ของหม่อมหลวงประมูลมาศ อิศรางกูร มีจำนวนหน่วยไม่ตรงเป็นสัดส่วน 35.00% นอกจากนี้ ผลการวิเคราะห์ทำเนียบภาษาของเฮาส์ในขอบเขตสัมพันธสาร ความสัมพันธ์ของคู่สื่อสาร และแบบวิธีสัมพันธสาร ซึ่งเป็นแนวคิดจากภาษาศาสตร์ระบบหน้าที่ของไมเคิลฮัลลิเดย์ พบว่าในภาพรวมแล้วสำนวนแปลที่ 1 มีจำนวนหน่วยไม่ตรงน้อยกว่า ซึ่งบ่งบอกว่ามีคุณภาพการแปลสูงกว่าสำนวนแปล 2 จากผลการศึกษาครั้งนี้แสดงว่าโมเดลของเฮาส์ใช้เป็นวิธีการหนึ่งเพื่อประเมินคุณภาพงานแปลประเภทร้อยแก้วเชิงร้อยกรองจากต้นฉบับ ภาษาอังกฤษเป็นสำนวนแปลภาษาไทยได้และใช้เปรียบเทียบคุณภาพงานแปลของบทแปลหลายสำนวนภาษาไทยได้
- PublicationRewriting Genders, Revising Genres: Reading Angela Carter’s “The Bloody Chamber” as a Female BildungsromanBoonpromkul, Phacharawan; พชรวรรณ บุญพร้อมกุล (2014)Built on the storyline of the traditional fairy tale “Bluebeard,” Angela Carter’s short story “The Bloody Chamber” (1979) contains striking alterations in the use of the first-person narrator, ambivalent and complex characterization, explicit sexual description and a revised ending; all of which have given rise to heated arguments among feminist scholars and literary critics. This paper relies on a close reading analysis and engages in the ongoing discussions by considering the problematic categorization of the story—as a fairy tale, a pornographic fiction, a gothic horror, and especially as a bildungsroman novel—in relation to several gender aspects such as power relations between the sexes, the concept of gaze, sadomasochism and the representation of men and women and their relationship. By focusing on gender issues in the short story and using the narrative structures of these genres as a framework, Carter’s ingenious revision of the norms becomes a sharper critique of the restrictions of the traditional genres, as well as the oppressive social and patriarchal ideologies hidden in them. Also, the study reveals how the short story can be a totally different read with the education of the female narrator at the center because the lesson learnt is not a reproof of female curiosity as the traditional “Bluebeard” endeavors to deliver but is her own sexual awareness, readjustment of certain values and the realization of female bonding and realizable autonomy outside the conventional realm of matrimony.
- PublicationJane Eyre and Helen Huntingdon: Making their Ways to Domestic HappinessPromsuttirak, Pisuda (2014)This paper examines the narratives of Charlott Brontë’s Jane Eyre and Ann Brontë’s The Tenant of Wildfell Hall in terms of the female protagonist’s progress towards their domestic happiness. Both novels end with the positive future prospect for the heroines after their marriage. However, in addition to this common feature, this study finds that the protagonists share quite similar vital experiences as the narrative progresses. As these experiences operate as the way by which the protagonists attain their domestic joy and as the stimulators of such ending, the paper will discuss in detail the experiences in terms of the heroines’ self-assertion and moral struggle, the influence of death on life, and the heroines’ contributive actions.
- PublicationThe Significance of ‘Surfaces’ and ‘Depths’ in Oscar Wilde’s Plays of the 1890sPromsuttirak, Pisuda; พิสุดา พรหมสุทธิรักษ์ (2014)Oscar Wilde’s plays have been well-known for students of English literature for quite a long time through the reading of original texts and experiencing their visual adaptations. The study is an examination of Wilde’s Lady Windermere’s Fan, An Ideal Husband, and The Importance of Being Earnest, all written during 1890s. The method adapted to analyse the plays is close-reading, focusing on both the contents and the implications – thus uncovering the significance of ‘surfaces’ and ‘depths’ of the (con)text which is critically challenged by the author. The study is not, however, an attempt to specifically define the social situation in the late nineteenth century England. On the contrary, it presents the ways in which human relationship could conceal and yet expose vital complexity and frivolity; these ways include the depiction of social concealment, the ridicule of the ideal, and the question against wealth.
- PublicationEcho from Marriages Depicted in Pride and PrejudicePomin, Thanaphorn (2014)According to Jane Austen (2008), marriages across class and sexual affairs have been underlined in several literary works not only in form of prose but also poetry. The authors attempt to signify the unfairness of English law in gender differences between men and women whose duties and social status are totally different, as well as social class conventions between superiority and inferiority. Written by Jane Austen, Pride and Prejudice(2008) is her second masterpiece which conveys the ignorance of English people living in the upper class, and how English girls live and are depressed in lower position with men’s oppression and without freedom. She illustrates their living through her narratives – dramatizing gender inequality, which are filled with simple witness, vividness and her great sympathy for women’s misfortune. She uses writing techniques by providing her humour in such a way of social satire and irony; yet she also shows her didactic intentions via the created characters with and without fault and punishment. Indifference or hard-heartedness, departure, bitterness and miserableness, felicity, connection and attach-ment have been revealed throughout her work. Each character’s traits and affection result in different consequences either disintegrated relationship or happy marriage. Wedding across class would be early persisted as degradation of family and social discrimination; however, the couple can be merged together because their love is an unconditional love.
- PublicationAnalysis of Signification and Representation of Sex and Relationship in Dialogues from “Sex and the City”Namphadorn, Wigran (2014)The article is a descriptive analysis aimed to demonstrate the signification and representation of sex as presented in the series Sex and the City. Sex and the City was the successful TV series. Sex, of course, was one of the issues that the female friends discussed when they were together. The dialogues of the characters were how their attitudes about sex and relationship with their boyfriend were revealed. The paper analyzed the attitudes of the main four characters of Sex and the City; namely, Carrie Bradshaw, Miranda Hobbes, Charlotte York, and Samantha Jones. The analysis was based on their conversation about sex and relationship with their husbands and boyfriends. As one of the literary elements, a dialogue that the characters said was one of the clues to help readers to learn their personalities from. From the feminism point of view, telling personal experience was a tool of a woman to bring the private life to public. Hence, when a woman spoke of her personal life and feeling, the life and feeling became public. So, the analysis of the dialogues of the main characters in this paper revealed their experiences and opinions toward women’s lifestyle, sex, and male-female relationship. It was found that the sexual intercourses presented in the story signified the quality of the relationship of each couple that satisfying sexual intercourses suggested long lasting relationships while unsatisfying ones gave clues of failure. The signification of sex to relationship had formed a representation of sex as signifier of relationship.